איך מזהים מרצה טוב?

איך מזהים מרצה טוב?

לכאורה, השאלה איך מזהים מרצה טוב היא שאלה פשוטה ואפילו טריוויאלית. הרי כאשר אנחנו נכנסים להרצאה של אדם שיודע להרצות היטב נוכל לזהות מיד שמדובר שעושה את העבודה כמו שצריך. ובכל זאת, מה הם הרכיבים של הקסם החמקמק אשר גורם לאדם אחד לרתק אליו חדר מלא אנשים? ואיך קורה שישנם אנשים שמסוגלים להרצות על הנושא המעניין ביותר בעולם ובכל זאת לגרום לכל הצופים להשתעמם? למרצים טובים ישנן תכונות שמאפשרות לכל מי שהיה בחדר וצפה בהם לצאת בסוף ההרצאה עם ידע חדש ומלהיב. החוויה המרגשת שמרצה מוצלח יכול להעניק לצופיו היא ייחודית וחד פעמית, וקשה להגדיר את המרכיבים שלה במילים. ובכל זאת, ישנן תכונות מסוימות שמשותפות למרצים שמסוגלים לעניין את הקהל ולרתק אותו אליהם.

המאפיינים של מרצים מוצלחים ומצליחים

כאשר אנחנו מזמינים מרצים לכנסים המטרה שלנו היא לא רק לקבל את הידע שהמרצה מביא עמו. הציפייה היא שהידע הזה יועבר אל הצופים בדרך משכילה ומרתקת, אחרת אפשר פשוט לבקש מהמרצה להעלות את דבריו על הכתב ולשלוח אותם אלינו במייל. אם המרצה ייעמד על הבמה ויקרא את תכני ההרצאה בצורה יבשה מתוך דף כתוב, נהיה מאוכזבים. אם כך, המאפיין החשוב הראשון הוא שהמרצה ירגיש נינוח על הבמה ויידע את החומר היטב בלי להיעזר בכתובים ובלי להילחץ. מאפיין נוסף של המרצה המיומן והמנוסה היא היכולת להתגמש ולהתאים את עצמו לקהל היעד ולאווירה במקום, בצורה נעימה וקלילה. היכולות הללו נובעות, בין השאר, משליטה מעולה בתחום שהמרצה עוסק בו – כלומר, כדי להשיג מרצה מוצלח ומיומן וודאו שמדובר באדם שמביא עמו ידע ייחודי וממשי ולא מסתפק בקסם האישי שלו כדי לעבור את ההרצאה בשלום. מרצה טוב יהיה קשוב לקהל, ויידע איך לעורר אותו כשהוא מרגיש שהקשב יורד – בעזרת בדיחה, דוגמא, סיפור מעניין או דיאלוג. קחו למשל את נעם מנלה הרצאה ואם תעמדו ביציאה מהאולם ותשאלו את הנוכחים הם מן הסתם יחלקו עמכם חוויה של הנאה וקשב.

מארגני כנסים והרצאות שמחפשים מרצים לכנסים יעשו לעצמם טובה אם הם יתמקדו בטאלנטים אמיתיים ויזמינו הימור בטוח כמו נועם מנלה הרצאה. חבל להשקיע את הזמן ואת הכסף רק כדי לגלות שהושבתם את הקהל שלכם לדקות ארוכות של שממון ותסכול. כנס מוצלח יזמן מרצה מוכשר שמביא עמו ערך ייחודי ומידע מעניין בצורה כריזמטית ומרתקת.