איפה הכי כדאי ללמוד מתמטיקה – כל הטיפים לפניכם

איפה הכי כדאי ללמוד מתמטיקה – כל הטיפים לפניכם

לימוד מתמטיקה

הדרך לתעודת בגרות ולתואר ראשון עוברת דרך לימוד מתמטיקה. כיום, רבים אשר בוחרים במסלול לימודים חיצוני, משלימים בגרויות, לומדים במכינות לתארים או נדרשים לתגבור למסלול הלימודים הרגיל, נדרשים להשלמת הידע במתמטיקה. היכן הכי כדאי ללמוד מתמטיקה – כל הטיפים לפניכם.

לימוד מתמטיקה – המסלולים המרכזיים

קיימים מספר מסלולים ללימודי מתמטיקה, שנבדלים בהיקף החומר, בזמינות וכמובן במחיר הסופי.
ישנם מסלולים מובנים בדומה ללימודים בכתה, ואשר מצריכים זמינות גבוהה, וישנם מסלולים גמישים כמו לימודים באינטרנט וכן לימודים באופן פרטי.

המסלול הראשון: מורה פרטי

הדרך הקלאסית וידועה ללמוד מתמטיקה היא על רכישת שעות לימוד פרטניות אצל מורה פרטי.
היתרון: לימודים בקצב שלכם, בזמן ובמקום הנח לכם. לימודים ברמה גבוהה (בדרך כלל ניתנים על ידי מורים במשרד החינוך, ששיעורים פרטיים מהווים עבורה אפיק הכנסה נוסף, וכן על ידי סטודנטים מצטיינים בתחום.
החיסרון: קשה מאוד לחזות את נקודת ההתחלה ונקודת הסוף במסלול זה. ישנה תלות גבוהה בזמינות המורה, ובתקופות מבחנים, בהם נדרש תגבור, ייתכן ולא יהיה זמין עבורכם.  טוב, ככל שיהיה המורה, קשה מאוד לאמוד על מידת ההתאמה בינכם, ואם אכן שיטת הלימוד שלו, תסייע להגיע לתוצאות טובות.
המחיר: נע בין 50 ₪ לשעה (לסטודנטים צעירים ועד 200 ₪ לשעה למורים מנוסים)

המסלול השני: מסלול האונליין

הדרך הגמישה עבור לימוד מתמטיקה היא במסלול האונליין. מסלול האונליין כולל קורס פרטי, המכיל את כל החומר הלימודי הנדרש לבחינות הגרות ולבחינות מתקדמות, ומאפשר לנרשמים ללמוד את החומר בזמן, בקצב ובמקום הנח להם, גם אם הם נמצאים בארץ זרה.
היתרון: קל מאוד לאמוד על הרמה המקצועית של מסלולים אלו, וחלקם מוצע פרק זמן, המאפשר התנסות והתרשמות.
החומר קליט וקריא ונכתב עבור המכנה המשותף הרחב ביותר. במסלולים אלו, החומר מחולק על פי יחידות לימוד, כך שאין צורך לרכוש ערכות שלמות של יחידות לימוד, אלא רק את מה שנחוץ לצורך.
העלות ניתנת לכימות ולחיזוי.
מסלולים אלו חשופים לציבור, ובדרך כלל מגובים בהמלצות אמינות, שמעידות על טיבם.
החיסרון: מסלול האונליין דורש משמעת עצמית, לא בכל מסלול יינתן סיוע של נציג וירטואלי או "זמן כיתה" בו ישנו מדריך/ מורה מוסמך, שיענה על השאלות, חסרה דינמיקה קבוצתית ובין אישית.

המסלול השלישי: המסלול הקבוצתי

לימוד מתמטיקה ניתן לבצע גם במסגרת קבוצה בבתי ספר ייעודיים, שעוסקים, בין היתר, בהכנה למבחני הפסיכומטרי, הפסיכוטכני והמיצ"ב.
לימודים אלו נעשים בקבוצות קטנות ועם מדריכים, אשר נבחרו בפקידה. העלות של לימודים אלו ידועה, וניתן לאמוד עליה מראש.

היתרונות: לימודים בקבוצה, דרבון קבוצתי, מוטיבציה, לימודים ברמה גבוהה.
החסרונות: עם כל המשתמע על לימודים בקבוצה, מפגש אם תלמידים אחרים ברמות ידע שונות, וכן גמישות נמוכה יותר, בשעות הלימוד, המיקום וקצב הלימוד, שנקבע עלפי תכנית מובנית מראש.

לסיכום, קיימים שלושה מסלולים מרכזיים עבור לימוד מתמטיקה. מסלול לימוד פרטי, שמותאם לקצב הלמידה, אך יקר יחסית, מסלול לימוד גמיש, שדורש משמעת עצמית גבוהה, ומסלול למידה  קבוצתי, אשר מבטיח רמת למידה גבוהה, אך גמישות נמוכה.
הבחירה הנכונה- היא הבחירה, שתפגוש את הצרכים, הרצונות והתקציב.