ההבדלים בין TOFEL לקורס IELTS

ההבדלים בין TOFEL לקורס IELTS

רבים מתלבטים האם כדאי להם להירשם לקורס טופל או או קורס IELTS וזאת על מנת להשיג את הציון הגבוה המיוחל ולהתקבל אל אותו מסלול לימודים בו הם מעוניינים באחת ממדינות חו"ל. במאמר זה נגולל בפני הקוראים אודות כל קורס ונעדכן אותם לגבי ההבדלים בין שני הקורסים, הבה נתחיל.

 

ראשית כל חשוב לדעת שהקורסים נקראים על שם שני מבחנים באנגלית, מבחן טופל ומבחן IELTS. המטרה של שני המבחנים בשורה התחתונה היא אותה מטרה, לבחון את רמת האנגלית של אותו נבחן שמעוניין להירשם אל מסלול לימודים במדינה דוברת אנגלית. יש מדינות בהן למוסדות לימוד יש העדפה לתוצאות הטופל ואילו באחרות לתוצאות מבחן IELTS, אך במקרים רבים רוב המוסדות מקבלים בברכה את תוצאות שתי הבחינות. ההבדל העיקרי בין המבחנים בא לידי ביטוי במודל שלהם. מבחן הIELTS נערך בכתב וזאת בהתאמה למודל הלימודי בבריטניה, לעומתו מבחן הטופל אותו מבצעים מול מחשב בשיטה האמריקאית. הבדלים נוספים אותם חשוב לדעת הם שבמבחן האילטס משתמשים באנגלית בריטית וזאת לעומת מבחן הטופל בו משתמשים באנגלית אמריקאית, דבר שיכול להיות משמעותי בקטע הוואקלי במבחן (הסטודנטים מאזינים לטקסט במבטא אנגלי או אמריקאי) ובמהלך קורס טופל וכן בקטע של הדיבור, שכן ב- IELTS יושבים עם הבוחן ומשוחחים איתו (שלוש משימות דיבור) ואילו בטופל המחשב הוא זה שמקליט את הנבחנים בשש משימות הדיבור הקצרות.

 

המטרה של המבחנים

מלבד ההבדלים שצוינו בפסקה הקודמת, אנשים רבים מעוניינים לדעת מהו המבחן הרלוונטי ביותר לרוב המוסדות בחו"ל, לכמה זמן תקפים ציוני המבחנים, האם מוסדות יוקרתיים ונחשבים מעדיפים מבחן אחד לעומת השני, האם ציון 100 הוא ציון גבוה בשני המבחנים, האם יש משקל לקצב ההקלדה במבחן ועוד כל מיני שאלות שעיקרן הוא קבלת ההחלטה הנכונה באשר לאותו קורס אליו כדאי להירשם (קורס טופל או קורס IELTS). רוב התשובות לשאלות אלו אינן חד משמעיות ולכן חשוב לדעת אודות כל בחינה ובהתאם לבחור את אותו קורס המתאים לכם.

 

קורס IELTS יכין אתכם לבחינה שמורכבת  מ- 4 פרקים ואורכת שעתיים וארבעים דקות. החלק של הדיבור נמשך כ- 14 דקות ויש לקחת בחשבון שהבוחן יהיה בעל מבטא בריטי וכן נוסח האנגלית בכל מתכונת הבחינה. לכל פרק של הבחינה יהיה ציון שנע בין 1-9. מבחן טופל גם הוא נחלק ל- 4 חלקים (הבנת הנקרא, הנשמע, דיבור וכתיבה. כל הבחינה ממוחשבת. הניקוד בציון הוא 0-120. החלק של הכתיבה כולל הקלדה של שני חיבורים ב- 50 דקות ולכן יש משמעות מסוימת לכך שאתם קלדנים מהירים או איטיים. שיהיה בהצלחה!