לימוד אנגלית אקדמית

לימוד אנגלית אקדמית

בכל שנה נרשמים לאוניברסיטאות והמכללות הפזורות ברחבי הארץ עשרות אלפי סטודנטים המתחילים לימודים אקדמאיים. החשיבות של השפה האנגלית ידועה לא רק בקרב ילדים, בני נוער, חיילים אחרי צבא ואנשים המחפשים עבודה אלא גם כחלק בלתי נפרד מהלימודים שלנו. כחלק מאותם לימודים, רוב הסטודנטים יצטרכו לעבור את אחד השלבים המאתגרים: קורס ללימוד אנגלית אקדמית.

מהי אנגלית אקדמית?

אנגלית אקדמית כשמה כן היא: אנגלית המותאמת לאקדמיה. מטרת הקורסים השונים המועברים בתחילת התואר היא להעניק לתלמידים כלים ומיומנויות שיעזרו להם להתמודד עם דרישות השפה האנגלית בה אקדמיה.

מי צריך בכלל אנגלית אקדמית?

במהלך התואר אנו לומדים למבחנים ומבצעים מגוון של מטלות לצד כתיבת עבודות. מרבית החומרים כתובים באנגלית. עלינו לקרוא מאמרים הנכתבים בשפה האקדמית, להבין לעומק מחקרים, לנתח את מה שאנחנו קוראים ופעמים רבות גם לכתוב באנגלית.

מדוע חשוב ללמוד אותה?

למידה של אנגלית אקדמית תעזור לנו להתמודד עם כל אותן המשימות ולעבור את התואר בצורה חלקה ופשוטה יותר. יחד עם זאת, הלימוד הזה חשוב גם לעתיד שלנו, להעשרת אוצר המילים באנגלית, להבנת הנקרא וכתיבה.

יחד עם זאת, כל הכלים שאנו רוכשים בקורסים לאנגלית אקדמית אינם רלוונטיים רק למאמרים אקדמיים, אלא גם לכאלה הכתובים בשפות אחרות ובתוכן עברית ולכן ניתן יהיה לעשות שימוש באותם הכלים גם בתחומים אחרים.

רוב הקורסים לאנגלית אקדמית מבוססים על יחידות לימוד. כל יחידה מבוססת על מאמר ומורכבת ממספר שיעורים כאשר בשיעורים יש להבין את הטקסט, לשלב אסטרטגיות למידה ולהבין את המשפט באנגלית. המפתח להצלחה ומעבר של הקורסים השונים בציון גבוה תלוי המון בכמה אנחנו מתרגלים את מה שנאמר בשיעור גם בבית.

מה הקשר בין מבחן אמי“ר ללימוד אנגלית אקדמית?

מבחן אמי“ר הוא מבחן אותו התלמידים מבצעים לפני התואר והוא מאפשר למוסד הלימוד להבין את רמת הידע של הסטודנט וכך לשבץ אותו בקורסי החובה לאנגלית אקדמית. המבחן בודק את רמת השליטה וההבנה תוך קריאת טקסטים ומענה על שאלות. כחלק מהמבחן השאלות כוללות ניסוח משפטים מחדש, הבנת הנקרא, השלמת משפטים וכדומה.

האם יש דרך להתכונן למבחן אמיר ולקורסים באנגלית אקדמית?

בהחלט!. ככל שתתכוננו יותר ותכינו את עצמכם לפני, כך הציון שלכם במבחן אמי“ר יהיה גבוה והסיכוי שתשובצו לקורסים ברמה גבוהה יותר באנגלית יעלה. בנוסף, מי שמקבל ציון גבוה במיוחד במבחן יכול להנות מפטור באנגלית אקדמית. ניתן להתכונן לקורסים ולמבחן עצמו במגוון של דרכים: קורסים מכוונים אונליין, חוברות לימוד, מורה פרטי, הרשמה לקורס אנגלית בקבוצות ועוד… בנוסף, ניתן לקרוא בבית ספרים, לצפות בסדרות או סרטים ללא תרגום מה שבהחלט יכול לשפר את האנגלית שלכם באופן כללי.