ללמוד את המקצוע החשוב ביותר בעולם

ללמוד את המקצוע החשוב ביותר בעולם

 

כל תלמיד או תלמידה ששוקלת להשתלב בהשכלה גבוה ואין זה משנה איזה תואר הם מבקשים ללמוד, מחויבים לעבור לימודי אנגלית עד רמה מסוימת שתאפשר להם לזכות בתואר המיוחל. במרבית מוסדות הלימוד, לימוד האנגלית מתחלקים ל- 5 רמות, המדורגות מ – A ועד C. כל תלמיד חייב לעבור את כל הרמות הנדרשות, אלא אם הוא הגיע עם רמה גבוהה יותר, או לחילופין הגיע עם פטור (במעמד ההרשמה ללימודים או במהלכם), אזי לא יאלץ להשתלב באף קורס כדי לזכות ולאחוז בידיו בתואר. על מנת לקבוע את הרמה בה נמצא כל אדם, ניתן לעבור את הבחינה הפסיכומטרית בדגש כמובן על החלק באנגלית, או לחילופין לבצע את בחינת האנגלית שנקראת אמיר או אמירם.

להצליח ולזכות בפטור

אין ספק כי כל תלמיד שואף לקבל פטור מלימודי אנגלית, אך כדי שזה יקרה, יש לעבור את הציון המתבקש לקבלת פטור בבחינת אמיר, אמירים או בבחינה הפסיכומטרית. ציון נמוך מהפטור, ישבץ את התלמיד ברמה המיועדת בהתאם. כדי להצליח ולקבל פטור או לכל הפחות להשתלב ברמה הגבוהה יותר או הגבוהה ככל האפשר, נכון לערוך ולהשתלב בטרם הבחינה באחד מהקורסים המכשירים ומכינים לקראת מבחן רמה ובין היתר קורס אמיר או קורס אמירים. אם המטרה היא פטור באנגלית בלבד (או לחילופין קביעת רמה) הרי שקורס פסיכומטרי מיותר, משום שהוא נוגע לא רק בלימודי האנגלית אלא גם בפרקים אחרים. ככל שתלמדו טוב יותר וככל שתכינו עצמכם טוב יותר לקראת בחינת אמיר, כך הסיכוי שתלמדו פחות קורסים במהלך התואר (אם בכלל) נמוך יותר.

את מבחני אמיר מכינים במרכז הארצי לבחינות והערכה , כך שזהו מבחן אובייקטיבי לחלוטין אשר מטרתו למיין את רמת המועמדים ללימודי אנגלית בהשכלה גבוהה. מבחן אמיר הלכה למעשה מהווה מדד אובייקטיבי לחלוטין, בו יכול כל תלמיד להכיר את רמת האנגלית להשכלה גבוהה בה הוא מחזיק ובהתאם להשתלב בקרוסים המתאימים לו באופן אישי ואף לקבל פטור. משום שמרבית התלמידים מעוניינים לקצר ולהקל על עצמם במהלך לימודי התואר הראשון (שגם ככה הם מאסיביים), הרי שרבים נלחמים על הוצאת פטור ולכן הם נרשמים אל קורס אמיר או קורס אמירים. קורסים אלו מתבצעים על ידי מוסדות פרטיים, אך הם בהחלט משפרים את רמת האנגלית ומעלים את הסיכויים לקבלת פטור מקורסי אנגלית במהלך הלימודים האקדמיים לקבלת תואר ראשון .