מתלבטים איזה תואר לבחור? ענו על 3 השאלות הבאות

מתלבטים איזה תואר לבחור? ענו על 3 השאלות הבאות

הבחירה בלימודי תואר ראשון יכולה להתלוות בלא מעט התלבטויות והתחבטויות. האם התואר הזה יתאים לעתיד שאנו מציירים לעצמנו בדמיוננו? והאם זהו באמת התחום שיעניין אותנו? הרי מדובר בכל זאת במינימום של 3 שנים אקדמיות. ישנם אלו שמגיעים כבר עם בנק מטרות עוד משנים שעברו ובוחרים את התואר בקלות רבה יותר, אך ישנם גם אחרים שעבורם הבחירה בלימודים אקדמיים היא פשוט כורח המציאות והם אינם בטוחים מה יתאים את מבוקשם.

האתגר איננו קטן כלל ובכך אין כל צל של ספק, אך ישנם פתרונות שבהחלט יכולים להקל עלינו בקבלת ההחלטה הגורלית. קבלת ייעוץ לימודים היא אפשרות פופולרית ובמסגרתה ניגש למכון מקצועי בו נעבור בחינות פסיכוטכניות וראיונות פרוטנליים על-ידי אנשי מקצוע המיומנים בהשמה והכוונה מקצועית. אך רגע לפני שאתם בוחרים בדרך זו, אנו כאן לספר לכם על אפשרות נוספת, קצת יותר ארוכה, אך כזו שבהחלט משיגה את המטרה. השאלון הקצר הבא יעזור לכם לבצע מחקר עצמי מעמיק ולאחר שתענו על שאלותיו תוכלו לכוון את עצמכם טוב יותר אל עבר המטרה.

מספרים או אותיות?

תארים כמו מסלולי לימוד רבים נוספים, מתחלקים בין תכניות המצריכות אוריינטציה מתמטית ואנליטית לבין תכניות הדורשות יכולות הומניות טובות. יודעים להתמודד היטב עם מספרים? הרי שתחומי ההנדסה יכולים להתאים לכם. אין לכם בעיה עם מתמטיקה ויש לכם גישה טובה למחשבים? בלימודי האלגוריתמיקה של מדעי המחשב תוכלו ליהנות משני היתרונות הללו בצורה משמעותית.

מן העבר השני קיימים הלימודים ההומניים לאלו מכם שקוראים ולשאוב עוד ועוד ידע. לימודי משפטים הם אפשרות נהדרת שכן הם משלבים בין יכולות הומניות לבין יכולת היקש להסקת מסקנות. גם לימודי פסיכולוגיה וחינוך מסתמכים על יכולות הומניות אך בו בזמן מביאים עמם אתגר באשר לגישות מול תלמידים או לחילופין מטופלים.

אם אתם מחפשים שילוב בין השניים אז הרי שגם כאן סל האפשרויות הוא נרחב עם תארים דוגמת כלכלה, חשבונאות ומנהל עסקים.

מה מופיע במודעות הדרושים?

אחרי שגיבשנו רשימה של תארים כמועמדים הראשיים לבחירת התואר הראשון, הגיעה העת לבדוק את שאלת השאלות שכל סטודנט וסטודנטית שואלים את עצמם: מה יוצא לי מזה? את התשובה לכך ניתן לקבל באמצעות אתרי מידע שונים בנושאי השכלה, אך גם בעזרת אתרים המפרסמים מודעות דרושים.

חפשו באינטרנט את התואר שאתם מעוניינים ללמוד ובדקו מה הוא מעלה בחכה בבדיקה אחר אפשרויות תעסוקה. פעמים רבות, תופתעו לגלות מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה שלא העליתם בדעתכם. מצאתם משרות שתחומי האחריות בהן עניינו אתכם? בדרך פשוטה וקלה זו, כבר הצלחתם למקד את עצמכם בתואר הנכסף שלב אחד קדימה.

עד כמה רחוק אני מוכנ/ה ללכת?

השאלה האחרונה שתאפשר לנו לזקק את הבחירה באופן הממוקד ביותר היא המתכונת שבה הלימודים. ישנם לימודים מאתגרים יותר וישנם לימודים מאתגרים פחות. חשוב שנבצע מחקר לא רק על משרות הדרושים אלא גם ובעיקר על מהלך הלימודים. ישנם תארים מאתגרים הדורשים מאיתנו לא מעט השקעה. כך למשל לימודי אדריכלות כרוכים בהגשת פרויקטים מעשיים של מודלים וכמוהם גם לימודי תקשורת חזותית. לימודי משפטים מחייבים שנת סטאז' בנוסף ל-3 השנים האקדמיות עבור אלו המבקשים להיות עורכי דין ולימודי חשבונאות גם כן.

אם אתם מהססים על המטרה, אז הרי שיש כאן נורה אדומה שחשוב לשים לב אליה וייתכן שהמוטיבציה שלכם איננה ממוקדת שם. אם השאלה האחרונה לא העלתה בכם ספקות נוספים, אז הרי שיש לנו זוכה. שיהיה לכם המון בהצלחה בשנת הלימודים הקרבה.