הכנה למבחני מחוננים – האם שווה להשקיע בכך?

הכנה למבחני מחוננים – האם שווה להשקיע בכך?

הורים רבים מאמינים שהילדים שלהם גאונים, זה לא סוד. כל הורה יגיד שהילד שלו גאון, בין אם זה בא לידי ביטוי בלימודים ובין אם לאו. יש הורים שדוחפים את הילדים שלהם להיות גאונים, בעזרת ספרי לימוד ואמצעים אחרים, בין אם זה בגלל שהם מאמינים שכך הילד צריך להיות ובין אם זה בגלל שהם עצמם חושבים שהם גאונים ואילו ההורים שלהם היו דוחפים אותם, הרי שכל העולם היה יודע מזה.

אך יש ילדים שהם באמת חכמים מעל הממוצע, מה שנקרא מחוננים, ומי ששם לב לזה לא פעם, הם לא בהכרח ההורים כמו הגננות או המורים בכיתות הנמוכות. הרבה פעמים מורים שמים לב שהילדים שלומדים בכיתה עונים על שאלות מהר יותר מחברים שלהם, פותרים בעיות קשות יותר מהם, משתעממים בכיתה כשלומדים חומר שהם יודעים ועוד. אז הם מעדכנים את ההורים שהילד שלהם מחונן ואולי כדי לעשות משהו בנושא.

המשהו הזה הוא לקחת אותו מבחנים למחוננים. לשם כך הרבה פעמים, ההורים משקיעים כסף רב בקורסי הכנה למבחני מחוננים, קורסים שאמורים להכין את הילד לקראת המבחן אשר לפחות בעיני הוריו, יכול לשנות את כל מסלול חייו. השאלה היא האם זה נכון והאם זה הכרחי.

צריך לומר קורס הכנה למבחני מחוננים הוא לא דבר רע, להיפך הוא יכול להיות מאוד איכותי, מאוד טוב לילד שרוצה ללכת למבחן ומעוניין לעבור אותו, אך מפחד שמא הוא יאכזב את הוריו. לפעמים הקורס הזה יעזור לו, לא רק ללמוד את החומר אלא מעבר לכך, לרכוש ביטחון שהוא יכול ללמוד למבחן ולעבור אותו. הרבה פעמים הוא יפגוש בקורס ילדים אחרים וזה יעזור לו להבין שהוא טוב כמוהם, אם לא יותר.

לא רק קורס הכנה למבחני מחוננים

אך לא רק הקורס חשוב. בשביל שהילד יצליח, גם ההורים צריכים לעזור, והעזרה העיקרית שהם צריכים לתת לו זה, להוריד ממנו את הלחץ. נשמע אולי אבסורדי, אך אם ההורה יעזור להפחית מהילד את הלחץ ואת החשיבות של המבחן, סביר להניח שיהיה לו הרבה יותר קל לגשת אליו, יהיה לו הרבה יותר קל להבין שמדובר בסך הכל במבחן ואם הוא ירצה הוא יעבור אותו, כמו שהוא עבר מבחנים עד היום.

בסופו של דבר, הדרך בה ההורה יסתכל על המבחן תשתקף לילד וככה הוא יראה אותו. לכן חשוב שהוא ידע שהמבחן חשוב או לא חשוב, הוא יכול לעבור אותו ואין סיבה שהוא יילחץ. קורס הכנה למבחני מחוננים זה כלי שיכול לעזור להתמודד עם הלחצים, לגשת אל מבחן בראש שקט ולהיות מסוגל לעבור אותו בצורה הכי טובה שיש.

קורס הכנה למבחני מחוננים הם כלי אידיאלי שיכולים לעזור לילד ולכן רצוי להשתמש בהם.