טיפים חשובים לבחירת תחום לימודים לתואר ראשון

טיפים חשובים לבחירת תחום לימודים לתואר ראשון

עריכת דין בגיל מבוגר

בחירת תחום הלימודים לתואר הראשון היא החלטה מאוד משמעותית העשויה להשפיע על עתידכם המקצועי. לצד אפשרויות רבות ומגוונות כ"כ הקיימות כיום, החל מלימודים כלליים, לימודי הנדסה, לימודים פיננסיים ואף מנהל עסקים ועוד, קל מאוד ללכת לאיבוד ולקבל החלטות שגויות שאינן בהכרח מתאימות עבורכם. ישנם טיפים חשובים שיוכלו לסייע לכם בבחירת תחום הלימודים המתאים ביותר עבורכם:

הצעד הראשון לתואר הראשון

אל תהססו להקשיב לעצמכם, בחירת תחום הלימודים לתואר הראשון היא החלטה משמעותית, לכן חשוב מאוד להבין מה באמת מעניין אתכם מתוך המגוון הרחב ולהבין האם זה תחום שגם תרצו לעסוק בו בחיים. יש להתחשב ולתת דגש לתחומי העניין שלכם, בכישורים ובערכים שלכם. תשאלו את עצמכם שאלות, כמו למשל במה אתם טובים? מה הייתם רוצים להשיג בחיים עם התואר שתבחרו?

סקר שוק: בצעו מחקר לימודים

לאחר שעברתם את השלב הראשון ובאמת הבנתם מה מעניין אתכם ללמוד, הגיע הזמן לעשות מחקר מעמיק על מגוון תחומי הלימוד השונים לתואר ראשון. ניתן לקרוא חומרים ולבקש סילבוסים, ניתן להתייעץ עם חברי הסגל ו/או עם יועצי האוניברסיטה / המכללה השונים, ניתן להשתתף בירידים ו/או ימים פתוחים ועוד. חשוב ללמוד על תוכניות הלימוד, על אפשרויות התעסוקה והכלים המתקבלים בתואר ולאחר סיום הלימודים ואף על סיכויי ההצלחה בתחום.

שוק העבודה לצד התואר הראשון

מצאתם תואר ראשון שמעניין אתכם? החלטתם שזה התחום שלכם? נהדר! במידה ומדובר בתחום בו תרצו לעסוק בשוק העבודה, מומלץ לבדוק את הביקוש לתחום זה. ניתן להסתכל על נתונים סטטיסטיים על שיעורי התעסוקה בתחומים השונים ואף לחפש מידע על משרות פתוחות. ישנן אוניברסיטאות ו/או מכללות שנתון התעסוקה נמצא אצלהן ולבקש גישה לנתון זה (אך אין הכרח). ישנן לא מעט משרות בהן ניתן לראות בדרישות המשרה (במרבית המקרים כתנאי חובה) שנדרש תואר ראשון בתחום מסויים, לעיתים אף דרישת תואר ראשון באופן כללי, כל משרה לגופה.

לימודי תואר ראשון לחרדים

כיום, השוק רווי בסטודנטים מכל קצוות הארץ ומכל המגזרים השונים והמגוונים. עבור סטודנטים חרדים, בחירת תחום לימודים לתואר ראשון עשויה להיות קצת יותר מורכבת. חשוב לקחת בחשבון שיקולים נוספים, כמו למשל התאמת תוכנית הלימודים לאורח החיים הדתי, אפשרויות השילוב בשוק העבודה החרדי והצורך בהתאמת הלימודים לצרכים הייחודיים של הקהילה.

יחד עם זאת, יש לציין כי כיום קיימות תוכניות לימודים רבות המותאמות לציבור החרדי, הן במוסדות אקדמיים חילוניים והן במוסדות אקדמיים ייעודיים לציבור זה. תוכניות אלו משלבות בין היתר לימודי מקצוע לחרדים, לימודים אקדמיים עם לימודי יהדות, ואף מאפשרת לסטודנטים החרדים לרכוש השכלה גבוהה איכותית לצד שמירה על אורח חייהם.

 

בחירת תחום הלימודים לתואר הראשון היא החלטה חשובה העשויה בדרך זו או אחרת להשפיע על עתידכם. אל תשכחו לבצע מחקר מעמיק, תקשיבו לעצמכם ותשקלו את כל האפשרויות. זיכרו – אין תשובה אחת נכונה, הדבר החשוב ביותר הוא לבחור תחום לימודים שאתם באמת אוהבים, תחום לימודים שבאמת יעניין אתכם ותחום שתהנו ממנו, תחום שיאפשר לכם למצות את מלוא הפוטנציאל שלכם.