התמחות ניהול פיננסי בעסקים ע"י לימודי תואר שני

התמחות ניהול פיננסי בעסקים ע"י לימודי תואר שני

המפתח להצלחת עסק, הוא בין היתר ניהול פיננסי נכון אשר יכול פעמים רבות לאפשר לעסק קטן ובינוני להתגבר על קשיים ולשרוד בטווח המיידי ולשגשג בטווח הארוך. ניהול פיננסי מקצועי היא תורה בפני עצמה, אך כל אדם אשר מוצא עצמו מתעניין באפיק זה, יכול בהחלט ללמוד את התורה כולה ולהנחילה בעסקים קיימים וחדשים. כדי לאפשר לכם להבין במה מדובר, נחלק את נושאי הלימוד של הניהול הפיננסי למספר תתי תחומים וביניהם: תזרים המזומנים של בית העסק, ניהול הון חוזר, בניית תשתית לניהול פיננסי ומעקב וגבייה והקדמת תשלומים. כל עוד בית עסק ידע לנהל ולתפעל תחומים אלו ביד רמה ובמקצועיות, הרי שסיכויי העסק יהפכו לאפשריים.

לא על הפרקטיקה לבדה

בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב כי הם יכולים לנהל עסק על כל מרכיביו, אך אלו שמשכילים להפנים כי קיימים תחומים שנכון להעביר למיקור חוץ, הם אלו ששורדים את השוק ומחזיקים מעמד לאורך זמן. ניהול פיננסי של בית העסק יכול להתבצע על ידי בעל העסק, אך החכמים יותר יבחרו להעסיק בעל מקצוע מוביל בתחומו שיבצע עבורם את ההתנהלות הפיננסית. לא כל בעל מקצוע יכול לבצע ניהול פיננסי אלא מי שלמד את התחום במוסדות אקדמאיים שונים.

אין ספק כי פרקטיקה חשובה לכל בעל מקצוע, אך ישנם מקצועות שפרקטיקה בפני עצמה אינה מספיקה ולכן חשוב להשתלב בלימודים גבוהים על מנת לרכוש כלים מהותיים שיסייעו לכם בעבודה השוטפת ביום יום. את ההתמחות בניהול פיננסי בעסקים ניתן לשלב במהלך לימודי תואר שני במנהל עסקים כך שההשתלבות במקום עבודה בעתיד תהיה קלה יותר.

מהו ניהול פיננסי של בית עסק?

ניהול פיננסי של בית עסק מתחיל בניהול החשבון העסקי – בקשת הלוואות, התמקחות על ריביות ועוד, ממשיך בבניית התקציב העסקי (בין אם זה במעמד בניית העסק ובין אם זה במהלך הניהול השוטף של העסק). היועץ בוחן את הרווחיות של בית העסק באופן כללי ואת הרווחיות של כל אחד מהמוצרים או השירותים הניתנים ללקוח ובהתאם הוא בונה את תזרים המזומנים במטרה לבחון האם קיים פער בין הציפיות מהעסק לבין המצב הקיים ובהתאם לקבל החלטות.

לסיכום – תפקידו של היועץ הפיננסי הוא למצוא את הפער בין הרצוי למצוי ולמצוא את הסיבות לפער זה וכמובן להעניק פתרונות מהותיים לצמצום הפער ומינוף הפעילות העסקית, כמו גם רווחי בית העסק היום ובעתיד.