לימודים מיד אחרי צבא?

לימודים מיד אחרי צבא?

תקופת הצבא היא אחת התקופות המאתגרות, המחשלות והחשובות ביותר בחייו של כל אזרח ישראלי, ואחריה מתחילה תקופה חדשה ומסעירה אף יותר – כניסה לעולם האמיתי. רבים מאיתנו בוחרים לדחות את התקופה הזו עם טיול אחרי צבא, אך לאחר שהוא מסתיים, מתחילות המחשבות של מה עלינו לעשות במשך שארית חיינו. אצל רבים התשובה לשאלה הזו מתחילה בלימודי תואר ראשון שפותחים את הדלת להתקבל למגוון מקומות עבודה ומאפשרים לתכנן את העתיד בצורה מסודרת וחכמה יותר.

מדוע לבחור דווקא לימודי תואר ראשון?

במהלך השנים, לימודי תואר ראשון הפכו להיות תנאי קבלה חשוב במיוחד במקומות עבודה רבים, ואלו שלא השלימו את הלימודים הללו מתקשים למצוא עבודה יציבה בתחום שהם מעוניינים בו. בעבר בגרות מלאה היוותה תנאי קבלה הכרחי, אך כיום זה כבר לא מספיק, וחשוב שקורות החיים שלכם יכילו שורה על השכלה רשמית שקיבלתם באחד המוסדות בארץ או מחוץ לה.

יתרה מזאת, ישנם מקומות עבודה שלא דורשים תואר רלוונטי במקצוע, אלא תואר ראשון באופן כללי, מה שיגדיל את סיכויי הקבלה שלכם גם אם למדתם מקצוע שלא קשור למשרה שאתם רוצים להתקבל אליה.

בחירת תואר ראשון – טיפים שיעזרו לכם במשימה

בחירת תואר ראשון חשובה הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית, ולכן חשוב שתעשו את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם שתעניק לכם השכלה וגם תאפשר לכם להתקדם לאחר שתסיימו אותם. כדי להצליח במשימה, מומלץ לכם לחשוב על הגורמים הבאים שיכולים להטות את הכף לכיוון שיתאים לכם:

  1. בחירת המקצוע הרצוי – לימודי תואר ראשון אמורים לא רק לספק לכם מקצוע עבור קריירה, אלא להיות בתחום שמעניין אתכם. לכן, מומלץ שתבחרו במקצוע שיש לכם זיקה אליו ושמעניין אתכם באופן שתוכלו לעסוק בו במשך מספר שנים בלי שהוא ירגיש כמו עול. אם אתם מתקשים לחשוב על מקצוע שכזה, בחרו תואר ראשון כללי שמעניין אתכם ויאפשר לכם לרשום אותו בקורות החיים כאמצעי לקידום שלכם.
  2. אוניברסיטה או מכללה – בעבר לימודי תואר ראשון היו בלעדיים באוניברסיטאות, אך כיום המצב שונה, שכן ישנן מכללות שמעניקות את התואר הזה לאחר השלמת נקודות החובה הנחוצות. ההבדלים בין שני סוגי המוסדות הללו הם בתנאי הקבלה (אוניברסיטאות דורשות בגרות מלאה + פסיכומטרי ומכללות לא מחייבות פסיכומטרי) וכן בשכר הלימוד. ההבדל יכול להיות כמה עשרות אלפיי שקלים בין מכללות ואוניברסיטאות כששכר הלימוד הגבוה יותר הוא של המכללות.
  3. משך זמן הלימודים – תואר ראשון נמשך בדרך כלל 3-4 שנים ולימודי תואר להנדסה נמשכים 4-5 שנים, מה שמהווה שיקול עבור אנשים רבים. לכן, בעת בחירת המקצוע עבור התואר שלכם, חשוב שתיקחו בשיקול את פרק הזמן שאתם מעוניינים ללמוד בו והאם אתם יכולים להשקיע את השנים הנדרשות עבור התואר שבחרתם.

תואר ראשון מהווה פתח לא רק להשכלה, אלא גם למגוון משרות לאחר השלמת לימודיו, ולכן חשוב שתבצעו את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם שתתאים לכם מבחינה אישית וגם מקצועית.