איך למצוא עבודה לאחר התואר?

איך למצוא עבודה לאחר התואר?

רבים מכם חושבים על התהליך כתהליך הגיוני וכשיר בו אתם עושים צבא, לאחר מכן תואר, ולאחר מכן מתחילים את המסלול בעבודה אתם רוצים. המחשבה הזאת היא קצת נאיבית ולא באמת מציאותית. בעשור האחרון ניתן לראות עליה כפולה בסטודנטים הניגשים לתואר ראשון ולעומת זאת כ40% מהסטודנטים לוקח להם כחצי שנה בממוצע ואנו מדגישים בממוצע על מנת למצוא את עבודתם הראשונה. למה זה קורה? איך ניתן למצוא עבודה בכל זאת? הינה כמה טיפים שיזערו לכם.

בצעו השלמת חומר אם צריך – אז נכון, לא הכל לומדים בתואר ואיך אומרים? בלי עבודה אין ניסיון ובלי ניסיון אין עבודה. אל תתבישו לרכוש קורסים משלימים על מנת להיות 100% בתחום שאתם מחפשים. הרבה מכם חושבים שאם סייתם את התואר, אמורה להיות לכם נחיתה רכה בדרך לתפקיד הראשון. אך רבים מכם לא מודעים לכך שבתארים כמו למשל הנדסה, ניהול, שיווק, ועיצוב תמיד מלמדים את הבסיס, את הרעיות והתאוריות.

מה כן אפשר לעשות? במידה ואתם יודעים באיזה חברה אתם מעוניינים לעבוד, חיקרו על החברה, בידקו מהם התכונות, הכישורים והידע הנדרש על מנת להתקבל. לדוגמא, בין אם אתם בדרככם לקריירה כמהנדסי תוכנה, הרי בתואר אתם לא לומדים לעומק שום שפת קוד ובמידה וכן, אתם לומדים שפה אחת או 2. זה לא בושה ללמוד אונליין. במידה ואתם פונים לתפקידים ניהוליים, לא מלמדים אתכם כיצד לבצע משא ומתן מוצלח. באינטרנט ישנם קורסים דיגיטלים שמוסיפים כמן השלמה לתואר ועל ידי כך עוזרים לכם לצבור ניסיון אמיתי וסבירות טובה יותר למציאת עבודה בתחום.

למה לחכות לסוף התואר? התחילו לחפש תוך כדי

נסו להשתלב תוך כדי התואר בעבודות שקשורות בישיר או בעקיפין לתפקיד בו אתם מעוניינים. למה בעקיפין? הינה לכך 2 סיבות. לדוגמא אם אתם מעוניינים לעבוד בתור מהנדסי תוכנה ואתם כרגע יכולים לעבוד בחברת תוכנה בתור נותני שירות טכני, הרי בסיום התואר או כבר במהלכו, תהיה לכם הזדמנות להגיש מועמודת בתור מהנדס תוכנה ואין ספק שהדבר יקנה לכם יתרון מכיוון שאתם כבר מכירים את החברה. כאשר אתם ניגשים לראיון עבודה, המעסיק מעוניין לראות שיש לכם ניסיון בעבודה כלשהי ושאתם לא נטולי ניסיון תעסוקתי. ולכן, הסיבה השניה היא שגם אם לא הצלחתם והחברה בה אתם נמצאים לא מעוניינת לקדם אתכם בתפקיד אותו למדתם, זה בטוח יותר טוב מלעשות תואר בו אתם הייתם כל הזמן בבית.

שפרו קורות חיים ורשתות חברתיות – כן, אולי שמעתם את זה כבר אבל זוהי האמת. לא כל המעסיקים הולכים לפי הנוהל הקבוע בו הם בודקים קורות חיים וזהו. אנו ניתקלנו לא פעם בעובדים שהתקבלו לעבודתם מבלי להגיש קורות חיים בכלל. לכן, אם אין לכם לינקדאין, זה הזמן לפתוח, לעדכן בכתבות מעניינות בתחום שקראתם, להעלות פוסט שמדבר בידיוק על מצוקה שבה חברות בתחומכם מתמודדות, התחברו למגייסים ושלחו להם עבודה נחמדה בה אתם מציגים בפניהם מי אתם ומה אתם מחפשים ובקיצור, הראו נוכחות.