אימון זה לא מה שחשבתם

אימון זה לא מה שחשבתם

קורס קואצי'נג

שינוי בקריירה אינו חיב לקרות בגלל  משבר או אירוע חיים דרמטי. הוא יכול להתרחש כחלק טבעי מההתפתחות המקצועית או כרצון להעשיר את הידע ולקבל כלים נוספים, מקצועיים ואישיים. בשנים האחרונות אנו רואים מספר גדל והולך של אנשים שבוחרים ללמוד קורס אימון אישי. האימון האישי נועד לשפר דבר מה מסוים, לאורך כעשרה עד שלושה עשר מפגשים. לימודי NLP מאפשרים חיבור שלהם עם תחום האימון וביחד מתקבל סט גדול של יכולות ואפשרויות למי שלומד אותם.

למה להתחיל לאמן?

יש מי שיפנו לעשות קורס אימון אישי מתוך רצון כן לעזור לאנשים ולסייע להם בצמתים חשובים בחיים. אימון אישי הוא כלי נהדר אשר ניתן ללמוד אותו בנוסף למקצוע בו עוסקים. כך למשל ניתן לראות בקורסי אימון עורכי דין, מטפלים בתחום הרגשי ובעלי מקצועות נוספים שנראים לא שייכים לתחום זה. האמת היא, שכל תחום כמעט יכול להרוויח מעקרונות האימון ולכן קורס אימון אישי יכיל מגוון רחב של אנשים ומקצועות. לימודי NLP מאפשרים ללומד אותם לרכוש כלים לטיפול באמצעות הבנה של המנגנונים הרגשיים שלנו שאינם גלויים תמיד ונמצאים לרוב מתחת לפני השטח. לימודי NLP מאפשרים ללומד אותם להרחיב את סט היכולות הטיפוליות שלו במידה ומדובר באיש מקצוע מתחום הטיפול. לימודים אלה יכולים לסייע גם לאנשים שאינם מגיעים מתחום הטיפול אך רוצים לקבל כלים שיסייעו להם להתמודד עם נושאים מסוימים בצורה מוצלחת יותר.

מי מתאים לזה?

האימון האישי היא דרך נפלאה לסייע לאנשים לחולל שינוי בחייהם. בעוד שהטיפול הפסיכולוגי על גישותיו השונות עוסק במגוון נושאים ולרוב הוא אינו תחום למספר מפגשים, האימון האישי מאפשר להתמקד בנושא אחד מסוים ולעבוד עליו בצורות שונות. מסיבה זו, חשוב שהמתאמן יגיע עם נושא אחד או בעיה אחת שנדרשת לפיתרון, ומצידו, המאמן צריך לדעת כיצד לזקק ולחדד את הנושא שעל הפרק. קורס אימון אישי מלמד את הלומדים בו כיצד לנסח את המטרה האימונית, ומציג שיטות שונות בהן ניתן לסייע למתאמן להגיע אליה. הדבר נעשה במספר קבוע וידוע מראש של מפגשים. בשונה מפסיכולוגיה, הדורשת לימודים ארוכים וגם סגנון אחר של עבודה מול המטופל, קורס אימון אישי כמו גם לימודי NLP מכשירים את הלומדים בהם במסגרת פרק זמן יחסית קצר ואופי העבודה השונה.
מאמנים רבים לומדים לימודי NLP בשילוב עם קורס אימון אישי. הסיבה לכך היא שאימון אישי מביא איתו לא מעט הזדמנויות בהן הכלים שנלמדים במסגרת לימודי NLP יכולים להיות אפקטיביים ביותר.
למרות שלא מדובר בתואר אקדמי, קורס אימון אישי עשוי להיות מאתגר לא פחות, ודורש מהלומדים בו התנסות מעשית תוך פיקוח של מאמן מוסמך, זאת על מנת לקבל את תעודת המאמן. יש מבחר יחסית גדול של קורס אימון אישי וכמו כן מסגרות של לימודי NLP, וחלקם כאמור יכולים להילמד ביחד.