איפה כדאי ללמוד תואר בעיצוב גרפי?

איפה כדאי ללמוד תואר בעיצוב גרפי?

עיצוב גרפי

בעולם הוויזואלי בו אנחנו חיים תפקידו של המעצב הגרפי צובר תאוצה ומשנה כיוון. אם בעבר הפרינט היה המלך, הרי שכיום עם כניסתה של המדיה מעצבים גרפיים לומדים ויודעים כבר לעצב אתרי אינטרנט, באנרים, דפי נחיתה ואפילו אפליקציות, כך שעולם ההזדמנויות רחב ורבים מעוניינים להיכנס לתחום. מדובר בעבודה המשלבת יצירתיות וביצועיסטיות, חשיבה, אסטרטגיה, שימוש בתוכנות מחשב וניתן לבצע את העבודה במגוון פורמטים כפרילנסר או כשכיר, מהבית או בסטודיו ולהשתלב בשלל חברות כמו משרדי פרסום ומיתוג, חברות אינטרנט וארגונים מסוגים שונים ולהתקדם לפרויקטים קריאטיביים מורכבים.

לימודי תקשורת חזותית – תואר בעיצוב גרפי

לימודי עיצוב גרפי מציעים מגוון פורמטים של לימודים הן במסלול לקראת תואר בתקשורת חזותית במסגרתו לומדים גם עיצוב גרפי והן במסלולי הכשרה מקצועית – קורסים אונליין, קורסים פרונטאליים ועוד. מוסדות לימוד המציעים לימודי תואר בעיצוב גרפי הם למשל, מכללת שנקר במסגרת המחלקה לתקשורת חזותית במסגרתה לומדים מגוון נושאים כמו קומפוזיציה, טיפוגרפיה, עיצוב אריזה, עיצוב אפליקציות, עיצוב מוצרים דיגיטליים. גם בבצלאל מציעים מסלול תקשורת חזותית העוסקים בעיצוב אינטראקטיבי, עיצוב בתנועה, טיפוגרפיה, גיאוגרפיה חזותית, איור ספרים ועוד.

לימודים במוסדות לימוד המכשירים בתקשורת חזותית לימודי תואר מתקיימים כארבע שנה כשלרוב החלוקה היא שנתיים ראשונות של לימודי יסוד ושנתיים נוספות עם קורסי בחירה.
במידה ומעוניינים להתמקצע בתחום ולא במסגרת של לימודים ארוכים אלא קורסים קצרי טווח או קורסי התמחות ספציפיים ישנם מוסדות המציעים קורסי יום וערב ממוקדים וקצרים יותר. כמו למשל, מכללת ג'ון ברייס, HIT המכון הטכנולוגי חולון, סטודיו 6B, סמינר הקיבוצים, המרכז האקדמי ויצו חיפה, מכון אבני ועוד שם תוכלו ללמוד גם עיצוב המתאים לדפוס למגוון מוצרים.

כיצד בוחרים לימודי עיצוב גרפי

איך תדעו שהתגלגלתם למסלול הנכון? ראשית, חשוב לציין שמדובר בהתאמה אישית, כי יש מי שמעדיפים ללמוד הכשרות ארוכות ומעמיקות ואחרים מכוונים לפרקטיקה קצרה לצרכי תעסוקה. שנית, כדאי לבצע תחקיר מקדים בטרם בוחרים. בבחירת המסלול המתאים יש לשים לב למגוון פרמטרים שעושים הבדל בהכשרה: תנאי קבלה והאם יש להציג תיק עבודות והאם התהליך כולל מבחן, ראיון קבלה וכדומה, מה כוללת תוכנית הלימודים מהבחינה התיאורטית והיישומית כמו למשל, לימוד תוכנות מובילות בעיצוב גרפי כמו פוטושופ, אינדיזיין וכדומה, פרויקטים לצורך התנסות מעשית, מיהם המרצים המעבירים את החומר והתכנים והאם הם מגיעים מהתעשייה וכדאי גם להתרשם מפרויקטים של בורים המוצגים לעיתים באתר או ברשתות החברתיות.

כדאי תמיד לשוחח עם בוגרים שלמדו תואר בעיצוב גרפי במוסדות אלה על מנת להתרשם מאיכות הלימודים ומהפרקטיות, לברר איזו תעודה מקבלים בסיום הקורס והאם יש מסלולי המשך או תכנים המחוברים לצרכי התעשייה העכשוויים כמו אפיון ממשקי משתמש UX UIותוכנות כמו אלמנטור לעיצוב אתרי אינטרנט בפלטפורמה כמו וורדפרס, מספר השיעורים המוצע והאם הקורס מועבר פרונטאלית או אונליין או בגרסה היברידית המשלבת בין שני הפורמטים. אם מדובר בלימודים פרונטאליים חשוב לברר אם זה יום או ערב, מהי הנוכחות הנדרשת והיכן מתקיימים הלימודים מבחינה גיאוגרפית והאם תוכלו לפנות לכך זמן או לשלב עם לימודים אחרים ועבודה במידת הצורך. כמו כן, כמה עולים הלימודים, האם יש מלגת לימודים והאם ניתן לממש פיקדון לחיילים משוחררים. אם בכוונתכם בסיום הלימודים לעסוק בתחום בדקו האם התכנים גם נוגעים בתמחור, שיווק ועבודה עם לקוחות ואם תצאו עם עבודות עמן תוכלו להרשים מעסיקים או להשיג לקוחות ואם יש קשר לתעשייה, כך שתיחשפו בפני הזדמנויות לעבודה בעיצוב גרפי. כמו למשל, הכנה לראיונות עבודה ועזרה במציאת משרה בתחום ועזרה בשוק העבודה.