בית ספר לאיפור – כיצד בוחרים את המקום הנכון

בית ספר לאיפור – כיצד בוחרים את המקום הנכון

בית ספר לאיפור

בית ספר לאיפור – כיצד בוחרים את המקום הנכון

כשאנחנו מחליטים להשתלב בתחום מקצוע מסוים, עומדים לרשותנו שתי אופציות. אופציה אחת, היא לנסות ולהשתלב אחרי שלמדנו את המקצוע באופן מסודר. כך אנחנו רוכשים את כל הידע הנדרש, כך אנחנו מתנסים בתחום, מכירים אנשי מקצוע, מקבלים את כל הכלים שאנחנו צריכים על מנת להשתלב בתחום. האופציה השנייה היא לנסות ולעשות את זה בכוחות עצמנו, דרך רכישת ניסיון בעבודה, מבלי ללמוד את המקצוע.

מן הסתם, האופציה הראשונה היא הרבה יותר סבירה, וכיום היא גם הרבה יותר רלוונטית שכן במרבית המקומות יידרשו מאיתנו להציג תעודה אשר מוכיחה שלמדנו את התחום בצורה מסודרת. מעטים המקומות שיסכימו לקבל אנשים בלי תעודה ובלי ידע בתחום, עובדים שילמדו את המקצוע תוך כדי ניסיון.

זה נכון לגבי כל תחום וכן זה נכון לגבי סוג תעסוקה, בין אם אנחנו שכירים או עצמאיים. לכן, אם אנחנו רוצים להשתלב בתחום האיפור, למשל, אזי שזה לא מספיק רק להביא את הניסיון שרכשנו במהלך הזמן וזה לא נכון לחפש עבודה בתחום מבלי שלמדנו את המקצוע באופן מסודר.

לשם כך עלינו להירשם אל בית ספר לאיפור, בו אנחנו נוכל ללמוד את רזי המקצוע בצורה מסודרת, בצורה מאורגנת, כך שנוכל ליישם את הידע שרכשנו במהלך הלימודים, באופן מקצועי על הלקוחות שלנו. זה נכון כשמדובר באיפור סטנדרטי רגיל, וזה נכון כשמדובר באיפור ערב, איפור לאירועים מיוחדים ובוודאי כשמדובר באיפור קבוע.

אך אין זה מספיק רק להירשם אל בית ספר לאיפור, אנחנו צריכים גם לדעת לאיזה בית ספר להירשם, מה בדיוק עלינו לחפש. הרי ברור שלא כל בית ספר יכול לספק לנו את מה שאנחנו מחפשים. יש מקומות טובים יותר ויש מקומות טובים פחות.

לכן חשוב שאנחנו נדע כיצד לבחור בית ספר לאיפור שיתאים לצרכים שלנו, בית ספר שיספק לנו את כל הידע שאנחנו צריכים על מנת שנוכל להשתלב בתחום בעתיד. צריך לזכור, כיום יש לנו אפשרויות הרבה יותר מגוונות בשביל לבחון ולהשוות בין בתי הספר השונים.

כיצד עושים את הבחירה הנכונה

נקודת הבסיס שלנו צריכה להיות, שבית הספר אמור לספק לנו סט כלים איתו נוכל לצאת אל השוק. לכן אנחנו צריכים להתייחס להיבטים שונים ולא להיבט אחד ספציפי וגם לא להסתפק בכך שיש לבית הספר שם טוב. אנחנו צריכים לבדוק מה מציעים לנו ועד כמה זה נכון וחשוב עבורנו.

למשל, אנחנו צריכים לבחון את תוכנית הלימודים של בית הספר, מה בדיוק מלמדים, כמה זמן, כיצד אנחנו יכולים ליהנות ולהפיק תועלת מרבית מהתוכנית. מן הסתם, זה לא מספיק ואנחנו צריכים לבדוק גם מי הם המרצים, איזה ניסיון מעשי ותיאורטי יש להם, ועד כמה הם נחשבים למרצים איכותיים שיודעים לעבוד עם תלמידים ולהעביר להם את החומר בצורה נכונה.