הכנה לכיתה א' – דפי צביעה לילדים ועוד

הכנה לכיתה א' – דפי צביעה לילדים ועוד

טבעו של עולם הוא שהורה תמיד יגן על ילדו ויכין אותו לשלבים השונים של חייו. אחד מאותם שלבים חשובים הוא השלב בו הילד מסיים את גן החובה ועתיד לעלות לכיתה הראשונה של בית הספר, כיתה א'.

הכנה לכיתה א

יש הורים שתוהים האם כדאי לשלוח את ילדם לכיתה א' או שמא הוא אינו בשל מספיק ולכן רצוי להשאירו שנה נוספת בגן. הורים אחרים שואלים את עצמם האם הילד יסתגל לאותו שינוי ולהתחלה החדשה לבד או שמא כדאי להכין אותו למעבר זה ואילו הורים אחרים שרואים את בית הספר כמוסד תחרותי ואתגרי שבו הילד לומד מהי חריצות ומהי תחרותיות, תוהים האם כדאי להם להכין את ילדם על מנת שיהיה התלמיד הטוב ביותר בכיתה א' וזאת על ידי לימוד קרוא וכתוב בעוד הילד בגן חובה, לימוד פעולות בסיסיות בחשבון, מילוי דפי צביעה לילדים המתאימים לרמה של ילדי כיתה א' ועוד. כאן חשוב לעצור ולהבין שאותה הכנה לכיתה א' עליה אנחנו מדברים מתחילה ברגע שילדכם נולד. דבר חשוב נוסף אותו יש להבין הוא שהכנה לכיתה אלף אינה בהכרח מורכבת מרכישת ידע.

הדברים החשובים אותם הילד מקבל מההורים שלו ומהמסגרת החינוכית בה הוא נמצא עד לכניסתו לכיתה א' הם אהבה, ביטחון עצמי, כבוד, חשיבה עצמית, סקרנות ורצון ללמוד. ככל שאתם כהורים תאמינו בילדכם ותעניקו לו את ההרגשה שאתם מאמינים בו , כך גם ילדכם יאמין בכישורים שלו וביכולות שלו אל מול כיתה חדשה של ילדים, חומר חדש אותו הוא צריך ללמוד ומצבים חדשים ולפעמים גם בלתי צפויים בחיים. שימו לב שהתכנים המועברים אל הילד במסגרת הגן ואותן פעולות אותן הוא מתרגל, כמו למשל צביעה של דפי צביעה לכיתה א', משחק בפלסטלינה, משחקים בארגז החול ופעולות נוספות גם הם יכינו את ילדכם לשנה הראשונה שלו בבית הספר.

אם אתם בכל זאת מעוניינים להכין את ילדכם לכיתה א, תמיד תוכלו לקנות לו דפי צביעה לילדים המתאימים לכיתה א', תוכלו לצפות עם הילד בסדרות ילדים או סרט קולנוע שבו יש דמות איתה הילד יכול להזדהות שעולה גם היא לכיתה א', תוכלו ללכת עם הילד לשיעור בכיתה א' וזאת על מנת שהילד יבין מהו שיעור, מהי מורה ומה תלמידים עושים וכמובן תמיד לשוחח  עם הילד על התחושות שלו כלפי המעבר מהגן לכיתה א'. בהצלחה!