המקום המושלם להשכלה חדשה

המקום המושלם להשכלה חדשה

לימודים בפורטוגל

מדוע לשקול את פורטוגל כמקום "מושלם" להשכלה חדשה? ובכן, יש שיגידו כי מדובר באחת המדינות היפות ביבשת (אירופה). בנוסף לכך, פורטוגל יכולה להציע מסלולי לימוד בתנאים נחמדים ומחירים מופחתים. ואכן, בשנת 2017 פורטוגל יצאה עם חוק אזרחות חדש המאפשר לצאצאי יהודים מגורשי ספרד להנפיק דרכון, כדרך הוכחה כי איפשהו בשושלת המשפחה גורשה בימי האינקוויזיציה. החזקת הדרכון יכולה לזכות בשלל הטבות לאזרח האיחוד האירופי, לרבות הזכות ללימודים במדינה.

מדוע לשקול ללמוד בפורטוגל?

אילו סיבות יש ללמוד בפורטוגל, ובמילים אחרות, "דרכון פורטוגלי יתרונות"? יש שיגידו, כי רמת הלימודים בפורטוגל נחשבת כגבוהה, כאשר מוסדות ההשכלה הגבוהה במדינה ידועים בשל איכות הלימוד. איננו יודעים אם זה נכון אך אותם אלו שיגידו כך יציינו את אוניברסיטת פורטו אשר מכילה כ-30 אלף סטודנטים, קיימת 108 שנים ומדורגת בערך במקום ה-300 בטבלת האוניברסיטאיות המצטיינות. אנחנו לא יודעים מהיכן הנתון הזה או אם המקום ה-300 אכן כה מניב יוקרה, ועם זאת הקורא הסקרן יכול לברר זאת עבור עצמו.

כך או כך, רמת הלימודים איננה הסיבה היחידה. עלות המחיה נחשב לנמוך בהשוואה לזה שבישראל ואף לחלק ממדינות אירופה. יש שיגידו כי דירת שותפים יכולה לעלות מספר מאות יורו, ארוחת המבורגר וצ'יפס מספר מטבעות יורו בודדים, ועשרות מועטות של יורו יספיקו לנסיעות חופשיות בתחבורה הציבורית. גם את זה לא בדקנו, אך הקורא הסקרן יכול לאמת עבור עצמו. בניב דומה, מחירה של שנת לימודים אקדמית יכול לנוע סביב האלף יורו, ואם זה נכון זה יכול בהחלט להפוך את הלימודים לחוויה זולה משמעותית. זאת טרם השיח על ההטבות שממשלת פורטוגל יכולה להציע לתלמידים זרים לטובת לימודים בשטחה.

מה עוד ניתן לשקול במסגרת לימודים בפורטוגל?

על כן, המעוניינים יכולים לבדוק זכאותם לדרכון פורטוגלי. זה כשלעצמו יכול לסייע בהשתלבות במערכת הלימודים של המדינה. חברה מקצועית יכולה לסייע לכך ולעזור בתהליך השלמת קבלת הדרכון. זאת טרם

ההגעה למדינה, תוך התעסקות בטפסים, באישורים, בבירוקרטיה ובענייני התשלומים. כך שזו אופציה שניתן לבדוק.

מעבר לכך, יש לציין כי השפה הרשמית של פורטוגל היא פורטוגזית. ועם זאת, ניתן לברר על השפה באקדמיה – אולי אפשר ללמוד באנגלית ובספרדית. ניתן ללמוד ספרדית על מנת להסתייע בהשתלבות חברתית ואקדמית. יש שיגידו כי מדובר בשפה פשוטה דיו ללמידה, אולי עקב הדמיון שלה לשפה האנגלית (למי שיודע). כך או כך, מספר חודשים יכול לסייע ברכישת בסיס מסוים להבנתה.

לסיכומו של דבר, ישנם מספר יתרונות להחזקה בדרכון פורטוגלי, לרבות היכולת ללמוד בכל מיני מדינות באיחוד האירופאי, כמו גם להחזיק בזכויות אזרחיות במדינת פורטוגל. מעבר לכך, ישנה המלצה על למידת השפה הספרדית (וכמובן, לחדד את האנגלית) לשם השתלבות נאותה בפן החברתי והלימודי. למידע נוסף בנושא זה ניתן ליצור עימנו קשר.