חיזוק המערכת הזוגית

חיזוק המערכת הזוגית

זוג לומד

רבים מאיתנו זזים בחוסר נוחות כאשר עולה צמד המילים: ייעוץ זוגי. לפני שנים זו הייתה נחלתם של זוגות בודדים שחוו בעיות בזוגיות ורצו לנסות ולשקם את מערכת היחסים. כיום זוגות רבים פונים לטיפול זוגי גם כאשר הכל נפלא. הם יודעים שמערכת יחסים בין אם בנישואים או בזוגיות ללא נישואים היא משהו שחשוב וכדאי לטפח, לפני שהדברים הולכים ומסתבכים. זהו תהליך משמעותי ולא פשוט, אך הוא בהחלט שווה את זה.

למה בכלל לעשות את זה?

פעמים רבות נדמה לנו כי רק אצלנו, בני הזוג, יש את התשובות והפתרונות לכל הקונפליקטים הזוגיים. זו תפיסה מוטעית. בעיות בזוגיות יכולות לצוץ ולהוביל למחלוקות שלא ניתן לגשר עליהן אם לא פונים לייעוץ מקצועי כמו ייעוץ זוגי. לפעמים נקודת המבט השונה, האובייקטיבית היא בדיוק הדבר לו אתם זקוקים. מישהו שיביט עלינו "ממעוף הציפור" ויאיר לנו נקודות שלא ידענו שהן קיימות. נקודות שיכולות להוביל לפיתרון הבעיה או לפחות לחיים זוגיים מאושרים לצידה. בגידה, דיכאון של אחד מבני הזוג או נקודות קיצון אחרות הן בהחלט סיבות טובות לפנות לקבלת ייעוץ זוגי. חשוב גם לדעת שבשלב הזה, על אף הטיפול הזוגי, ולאור בעיות בזוגיות שקשה להתגבר עליהן, כבר מאוחר לתקן.

מה עושים בטיפול?

ייעוץ זוגי הוא בראש ובראשונה תהליך. תהליך שלוקח זמן, ודורש מבני הזוג הירתמות ושותפות בתהליך. אי אפשר להגיע לקבלת ייעוץ זוגי, גם אם יש בעיות בזוגיות שהן חמורות, כאשר אחד או אחת מבני הזוג לא מעוניין בכך והשני כן. הנכונות להגיע לטיפול ולדבר על הדברים תלויה בשני בני הזוג. אי אפשר "לגרור" את אחד מהצדדים כדי לקבל ייעוץ, גם אם אותו הצד מודה שאכן יש בעיות בזוגיות. ייעוץ זוגי בא לטפל בנושא או בנושאים מהותיים בזוגיות. זה יכול להיות משבר בעקבות בגידה של אחד מבני הזוג, או משבר כלכלי שגורם לקרע בזוגיות או כל התמודדות אחרת אשר מעיבה על החיים ביחד. לא רק בעיות בזוגיות הן הסיבה לפנות לטיפול זוגי. אפשר ורצוי להגיע לקבלת ייעוץ גם אם הכל מצוין בין בני הזוג ורוצים לקבל כלים כדי לתקשר בצורה בריאה וליצור תשתית זוגית הרמונית ככל האפשר.

 

מה מקבלים חזרה?

את הערך הרב אשר מתקבל מתהליך ייעוץ זוגי לא ניתן לכמת במספרים. מה שכן ניתן לומר זה שאם יש בעיות בזוגיות שמצריכות טיפול או שאתם מעוניינים למנוע את הבעיות האלו, טיפול זוגי הוא התשובה. זהו תהליך, לעתים ארוך ולעתים מורכב. ויחד עם זאת, בסופו וגם במהלכו תוכלו לקבל כלים להתמודדות זוגית בריאה יותר, לניהול קונפליקטים זוגיים ולהחזיר את השקט ואת האמון לזוגיות. זוגות רבים מספרים שהרגישו שהם מתאהבים מחדש בפרטנר או בפרטנרית בעקבות הטיפול ושהטיפול החזיר את התשוקה וההתלהבות לזוגיות.