כל המידע על תואר שני בחינוך מיוחד

כל המידע על תואר שני בחינוך מיוחד

תואר שני בחינוך מיוחד הינו תואר בשיטות חינוך מתקדמות אשר מסייעות לתלמידים בעליי לקויות למידה שונות לצמצם פערים ולהתחנך בצורה טובה יותר. לרוב, תואר שני בחינוך מיוחד יאפשר לאלו אשר עוסקים בחינוך להיכנס אל תחומי חינוך נרחבים יותר, בין אם זה במסגרות החינוך הרגילות (כמו בתי ספר או גני ילדים), ובין אם זה במסגרות חינוכיות מיוחדות.

לכן, מעבר לידע הרחב שניתן לצבור בלימודי תואר שני בחינוך מיוחד, תואר שכזה יכול לאפשר למחזיקים בו אפשרויות תעסוקה נרחבות הרבה יותר ואפשרות להתקדם אל עבר תחום מרתק וסיוע משמעותי מאוד לילדים הזקוקים לכך, מה שגם מעניק סיפוק אישי עצום.

תואר שני בחינוך מיוחד מעניק לכם הזדמנות להשפיע, ובגדול

תואר שני בחינוך מיוחד מאפשר לאנשים בעלי ידע בתחום הזדמנות להשפיע בתחומים הרבה יותר נרחבים של מערכת החינוך, ולסייע בשיפור מצבם של תלמידים רבים במדינת ישראל, תוך קבלת ידע ממומחים בתחום אשר צברו ניסיון רב בטיפול וקידום ילדים במצבים מיוחדים ובדרגות שונות, ואפילו לסייע בשילוב של ילדים כאלו במערכת החינוך הרגילה, תוך ליווי צמוד שלהם, מה שיכול להעניק לכל איש חינוך סיפוק אישי עצום.

מהם הנושאים העיקריים בלימודים הללו?

בלימודי תואר שני בחינוך מיוחד נכללים נושאים חשובים מאוד אשר לא נלמדים בתוכניות החינוך הרגילות כמו:

  • נושאים חדשים ושיטות עכשוויות בחינוך מיוחד
  • תיאוריות מקובלות בתחום החינוך המיוחד
  • עבודה עם תלמידים כבדי שמיעה או חירשים לחלוטין
  • לימודי פסיכולוגיה התפתחותית
  • כיצד לבצע שילוב של תלמידים עם צרכים מיוחדים בפעילויות חברתיות וכיתתיות שונות
  • מהם הצרכים המיוחדים בגיל הרך וכיצד לענות על הצרכים הללו בצורה הטובה ביותר
  • טיפול וסיוע לתלמידים עם לקויות למידה ספציפיות (דיסלקציה, דיסקלקוליה, הפרעות קשב וריכוז) ועוד

לכן כיום אנשי חינוך רבים פונים ללימודים מהסוג הזה ורק מעניקים לעצמם יתרון חשוב ואפשרות לבצע את מלאכת החינוך בצורה הרבה יותר טובה ויעילה.

היכן ניתן ללמוד?

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מוסדות לימוד בכל רחבי הארץ אשר מציעים לימודי תואר שני בחינוך מיוחד. לכן, לפני שנרשמים אל מוסד לימודים כזה או אחר כדאי מאוד לבדוק את אותו מוסד, את התלמידים הקודמים שלו, את תכנית הלימודים ולנסות לחפש כמה שיותר המלצות על הלימודים באותו מקום.

בנוסף, כדאי לבחון את המוניטין של אותו מוסד לימודי בקרב מוסדות חינוכיים שונים, ולבדוק האם אותו מוסד מצליח להוציא תלמידים מקצועיים ואיכותיים מספיק, והתלמידים שלו מצליחים להשתלב בתפקידי מפתח חשובים בתחום החינוך המיוחד, הדבר ישפיע בצורה משמעותית מאוד על היכולת שלכם להתקדם לאחר התואר לעבודה בתחום ולהגשמה של השאיפות שלכם בתחום החינוך בצורה הטובה ביותר.

וכמובן, לפני שאתם מתחילים תואר שני בחינוך מיוחד קחו בחשבון כי מדובר בתואר שמצריך עבודה קשה, והקדשה של זמן רב גם בבית.