לימודי הנחיית קבוצות

לימודי הנחיית קבוצות

אנשים אוהבים קבוצות, למעשה תמיד יהיה ניתן לראותם את ההשתייכות הזו שלהם לקבוצה- קבוצה איתה ניתן לייצר אינטראקציה המשלבת בין מה שקורה מחוץ לקבוצה ומה שקורה בתוכה. במסגרת הקבוצה יכול אותו אדם מצטרף לתת את כל האפשרויות לחוות קבוצה מהי ובו זמנית ללמוד אודות תהליכים משתנים ובעל משמעות להם הוא נחשף בעודו יחיד. במסגרת הזו הוא לא רק יכול ללמוד מהמנחה אלא גם מהאנשים שמסביב וכך לזכות בלימוד הקשור בעיקר למציאות חייו. אז מיהו מנחה הקבוצות ומזה לימודי הנחיית קבוצות? כל המידע במאמר שלפניכם.

מה מסתתר מאחרי לימודי הנחיית קבוצות?

לימודי הנחיית קבוצות הינו הליך המביא תוכנית שבה התפתחות הדרגתית עם מטרה להקנות ידע פסיכודינמי. אז בעוד כל מודולה נתפסת על קודמתה, מקבל המשתתף את כל ההבנה, הלמידה והמיומנות הרצויה להנחות בצורה שתניב את הדבר החיובי. החלק הראשון מדבר על למידת הידע והשפה  הפסיכודינמית הקשורה בהנחיית קבוצות. כמו כן, מדברים כאן גם על CBT  הליך הממקד את המטרה ומקנה ידע ותהליכים שוטפים במטרה לקדם את ההנחיה והמיומנות בה. שני המרכיבים הללו, משלימים למעשה את ההכשרה שלכם כמדריכים/ מנחים ומעניקים הכשרה מעמיקה בסופה תוכלו להיות מנחי קבוצות מוצלחים. לצד כל זה, נחשפים המתלמדים גם לידע הפסיכואנליטי- כאמור גישות טיפוליות ייחודיות לרבות הדגשים על אנשים ממוקדי התערבות. כל חלק וחלק מזה מהווה למעשה את שנת הלימודים האקדמאית – מה שיכול להעניק בכל שנה תעודת סיום שונה.

לימודי הנחיית קבוצות – למי זה מתאים?

האנשים המתאימים לגשת אל לימודי הנחיית קבוצות קשורים בעיקר באנשי תחום מתחום הסוציולוגיה, פסיכולוגיה לרבות אנשים העוסקים בפסיכותרפיה. כמו כן, אנשים שעיסוקם קשור גם בהוראה חינוך, מרפאים לרבות אנשים העוסקים בהבעה יתאימו בהחלט למסלול לימודים זה. למעשה, האנשים הנ"ל מגיעים בכדי להרחיב את ידיעותיהם ולכן בין כל שאר הלימודים אינם מפספסים גם לימודי הנחייה אלו.

מהם תנאי קבלה ואיזו תעודה מקבלים?

תנאי הקבלה במסגרת לימודי הנחיית קבוצות הינם תואר אקדמאי וראיון אישי או קבוצתי. שנת הלימודים השנייה תגייס אליה מועמדים שכבר למדו בתוכנית חד שנתית למנחי קבוצות. למען הסר ספק, אם מדובר בתלמידים שכבר למדו את השנה הראשונה או השנייה במסלול זה אזי אלה לא יידרשו לראיון קבלה. בסיכום דבר, הלימודים יתקיימו אחת לשבוע ויהוו 168 שעות לימוד אקדמאיות בשנה. את התעודה אשר תתקבל בסוף השנה יקבלו תלמידים שאכן עמדו בכל הדרישות בצורה הסדירה ביותר. שנה ראשונה, שנה שנייה העוסקת בתוכנית להכשרה פסיכודינמית והשנה השלישית אשר תעסוק בהנחיה ממוקדת. את התעודה יעניקו מטעם לימודי המשך ובמסגרת פקולטה לרווחה ובריאות המשויכת לאוניברסיטת חיפה. ועכשיו כל מה שצריך מתחיל בדמי הרשמה של 300 ₪ לצד שכר לימודים לשנה בגובה של 12.780 שח. זקוקים לפרטים נוספים? בקרו באתר שלנו ואחד מהיועצים שלנו ישמח לסייע.