לימודי ניהול רשתות

לימודי ניהול רשתות

קורס ניהול רשתות

לימודי ניהול רשתות

המחשבים ורשתות התקשורת מהווים כיום חלק מרכזי בחיינו ומשאב משמעותי ביותר בבתי עסק, חברות וארגונים. עובדה זו יוצרת באופן טבעי ביקוש לעובדים שמתמחים באחזקה, ניהול ותכנון של רשתות תקשורת ומחשבים ואנשים רבים תרים אחר לימוד מקצוע זה. כל מי שמסיים ללמוד ניהול רשתות יכול למצוא את עצמו אחראי על החומרה, התוכנה והציוד שמרכיבים את רשת המחשבים של כל בית עסק או ארגון. תפקידו של מנהל הרשת יהיה, לבצע הגדרות והתקנות של הציוד ולדאוג לתחזוקה השוטפת, ניטור פעולות וטיפול בכל תקלה. כפועל יוצא, מנהל רשתות נמצא בעמדת מפתח כיוון שהוא אמור להתמודד עם מגוון משימות מיוחדות.

למה כדאי ללמוד ניהול רשתות?

ישנן שלוש סיבות מהותיות שבגינן מומלץ ללמוד קורס ניהול רשתות ולהצליח להשתלב באחד התחומים הכי מבוקשים בשוק העבודה של ימינו בתפקיד מנהל רשתות. הראשון הוא – השכר. בתחום זה, יש יתרון מובנה כיוון שזמן רב שהשכר במקצוע זה נחשב לגבוה בהשוואה למקצועות אחרים שהם גם בתחומי המחשבים והרשתות וככל שהתלות שלנו באינטרנט תגבר כך גם השכר עשוי עוד לגדול. הסיבה השנייה היא – ההכשרה המקצועית. הכשרה מקצועית תגלם בתוכה תחומים שונים שיעזרו למנף את הידע האישי ולהשתלב מידית בשוק העבודה על בסיס שינויים טכנולוגיים ומגמות שהן לא צפויות. הסיבה השלישית היא – טווח לימודים קצר יחסית של מספר חודשים המתמקד בעיקר בהיבט המעשי, בו נחשפים התלמידים למגוון של תחומים ובמקביל הם יכולים להתחיל לפתח קריירה בתחום.

מסלולי לימוד

הלימודים בקורס ניהול רשתות מוצעים לכל אחד בכמה מסלולים: תחזוקה וניהול רשתות תקשורת, הנדוס רשתות, הכשרה מקצועית בסיסית ועוד מגוון של קורסים מתקדמים שמיועדים לאנשי מקצוע שמעוניינים לרכוש עוד מידע בתחום לימודי הייטק. במסגרת לימודי ניהול רשתות, ניתן לרכוש ידע רב בהקמה של רשת תקשורת שמיועדת לעסקים, בניהול מחשבים באבטחת מידע, בתמיכה וטיפול ברשתות השונות עבור מגוון לקוחות ובתחומים נוספים מעולם ההייטק והרשתות בפרט. 

מה לומדים בקורס?

במהלך הלימודים בקורס ניהול רשתות תקשורת, התלמידים יחשפו וילמדו להכיר את מערכות ההפעלה של  Microsoft שפועלת בסביבה של ארגונים גדולים. עוד ילמדו על מבנה הרשת, כוונון ואנליזה של התקשורת ברשת, כיצד לתכנן ולבנות מערכות של רשתות גדולות? איך לתכנן מערך של משתמשים והרשאות? כיצד לדאוג, לטפל והכי חשוב לתחזק חומרה ולהתאים אותה למערכות ההפעלה המגוונות? איך לאתר תקלות ולהעניק פתרונות בחומרה? וגם לטפל בבעיות מחשוב שונות. התלמידים יחשפו במסגרת הקורס לסביבת אינטרנט שם ידעו ליצור את השילוב של מנועי חיפוש ברשת האינטרנט, מבוא לשרת אינטרנט, IIS, Windows 2003 בסביבת אינטרנט וכדומה.

לאן פונים בתום הקורס?

בתום הקורס מקבל כל סטודנט תעודת ניהול רשתות שמקנה לו אפשרויות תעסוקה במגוון רחב של  משרדים, חברות וארגונים שזקוקים בין היתר, לתפקידים שקשורים לניהול מערכות וניהול רשתות, מערכות מידע, אנליסטים בתחום ביצועי רשת, טכנאי רשתות ומומחים לתמיכה טכנית.