למידה עם משמעות – תואר ראשון בסיעוד

למידה עם משמעות – תואר ראשון בסיעוד

לימודי סיעוד

בשנים האחרונות עולה המודעות ללימודי סיעוד המתאימים לכל מי שמחפש עבודה עם משמעות, בני אדם, פעילות מתוך שליחות, שיכולה לחולל שינוי משמעותי בחיים של אנשים במיוחד במצבים רפואיים או רגישים בהם פוגשים אותם.
תואר ראשון בסיעוד מעניק את ההכשרה לעבודה בסיעוד, תחום עם ביקוש גבוה לאנשי מקצוע מסורים, שמוכנים להקדיש את עצמם לטיפול לסייע ולתמוך באנשים בשלבי שלבי החיים.
לימודי תואר ראשון בסיעוד מוצעים במגוון מוסדרות אקדמיים אוניברסיטאות ברחביה ארץ כמו אוניברסיטת תל אביב, בן גוריון, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת חיפה כשניתן ללמוד את התחום גם בקרית האקדמית אונו ובאקדמית יפו תל אביב. בכל מקרה יש לקחת בחשבון פניות נפשית לקראת הלימודים, כי בכל הנוגע ללימודי תואר ראשון בתחום מדובר בלימודים אינטנסיביים ותובעניים הנמשכים לאורך 4 שנים ובסיומו ניתן להשתלב במגוון עבודות ותחומים בבתי חולים, מרפאות, שירות סיעודי ושירותי שיקום פרטיים.

כיצד מתקבלים ללימודי סיעוד?

על מנת להתקבל לתואר ראשון בסיעוד יש להציג לרוב תעודת בגרות בממוצע 80 וציון פסיכומטרי כאשר הקריטריונים משתנים ממקום למקום. רוב מדובר גם במבדקי התאמה או מבחן האנגלית וראיון אישי. עלות הלימוד משתנה ממכללות לאוניברסיטאות כאשר אפשר לממש את הפיקדון הצבאי ולהגיש מועמדות למלגות על בסיס סוציו אקונומי או על בסיס הישגים.

מה לומדים במסגרת תואר בסיעוד?

תוכנית התואר בסיעוד רחבת היקף וכוללת תכנים תיאורטיים והתנסויות מעשיות קליניות. המטרה היא לתת לאנשי הסיעוד המקצועיים בסיס מוצק בביולוגיה, אנטומיה, כימיה, מיקרוביולוגיה, וירולוגיה, פתולוגיה, פיזיולוגיה, פסיכולוגיה ואת ההכשרה המעשית הנדרשת כמו בעזרה ראשונה, שילוב תרופות, סיעוד גריאטרי, עבודה עם נשים, תינוקות, ניהול הטיפו, עקרונות הסיעוד הקליני, רפואה במצבים דחופים ועוד. מלבד הלימודים התיאורטיים יש כאמור התנסויות והכשרות במחלקות בבתי חולים בין אם במחלקת גריאטריה ובין אם מחלקת פנימית, רפואה דחופה, רפואה פרטית עד הבית וכדומה תוך התייחסות לרפואה בקהילה וכדומה. הלימודים כוללים מבחנים וכן עבודות בנושאים שונים כמו חשיבה ביקורתית וכתיבה מדעית. בסיום תואר ראשון בסיעוד ניתן להשתלב בתחום ולעבוד וכן להמשיך ללימודים מתקדמים במסלול מחקרי או לא מחקרי ולהתקדם עם הזמן גם לתפקידי ניהול כמו תפקידי במנהל מערכת הבריאות. כמו כן, קיימים מסלולי הסבה לתחום הסיעוד לאקדמאים במתכונת מקוצרת יותר של שנתיים ויותר.

למי מתאים תואר בסיעוד?

תואר ראשון בסיעוד מתאים למי שמתעניין בתחום הבריאות ורוצה לעסוק במקצועות הטיפול, בעלי יחסי אנוש טובים וסבלנות. כאמור ניתן להשתלב ברפואה הציבורית או הפרטית במגוון תפקידים כאשר הדרישות לרוב מתבססות על ידע שנרכש במסגרת ההכשרה כמו מתן סיוע מקצועי, קידום הבריאות, ביצוע עקב, טיפול בחולים שונים כמו גם בחולים כרוניים ועוד.
תחום הסיעוד הוא תחום מאוד מספק כשלרוב העבודה היא במשמרות או כעבודה חלקית או מלאה (תלוי בדרישה) כך שהיא יכולה להיות מאוד גמישה עבור הורים או אנשים שלומדים תחום נוסף. אפשר לשלב גם בעבודת סיעוד במגוון מקומות ולפגוש בעבודה באוכלוסיות מגוונות כמו הגיל השלישי, ילדים עם צרכים מיוחדים, בעלי מוגבלויות ועוד ולצבור ותק ולהתפתח הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית.

בחרו לימודי תואר ראשון בסיעוד במקום שיהיה לכם נוח להגיע אליו מהבחינה הגיאוגרפית, מוסד לימודים המציע תוכנית לימודים איכותית ומקיפה שתקנה לכם באמת את הכלים והמיומנויות לעבודה בסיעוד, בעל מוניטין כך שיהיה לכם קל יותר במציאת עבודה. ניתן לשוחח עם בוגרים או צוותים מתחום הסיעוד על מנת להתרשם ולבחור את המסלול הנכון עבורכם.