מדוע כדאי ללמוד תואר ראשון

מדוע כדאי ללמוד תואר ראשון

ישנם צמתים בחיים בהם אנו מתלבטים איזו קריירה לפתח, לרוב זה לאחר שירות צבאי, בסיום התיכון וגם בגיל מבוגר יותר כאשר אנשים מעוניינים להתקדם מבחינה מקצועית.
השאלה הנשאלת היא, האם ללמוד מקצוע ואם כן אז מה מומלץ ללמוד והיכן? האם להסתפק בקורס קצר או לגשת ללימודים אקדמיים ולהוציא תואר?

 

עד כמה נחוצים לימודי תואר ראשון במציאות של היום?

 

ישנה מגמה בקרב הציבור המאמינה שכיום כבר אין צורך יותר בתואר אקדמי כיוון שהחומר הנלמד לא באמת פרקטי או מכין למציאות העבודה בחוץ.
אך רוב האנשים גם מכירים בחשיבות של התואר,
תואר אומר משהו על האדם, הוא מקנה ידע, מחדד את החשיבה ועל פי התפיסה הרווחת הוא גם פותח דלתות בעולם התעסוקה.
במשרות המתפרסמות היום בכל כלי המדיה: בעיתונות, ברשת ובלוחות הפרסום רואים שעדיין רובן מבקשות לפחות תואר ראשון בתור יתרון או כדרישת חובה.
בדיקות שנעשו בקרב מגייסים בחברות ההייטק הגדולות מגלות כי הלימודים בעלי חשיבות רבה ומספקים יתרונות כגון: נטוורקינג וידע בסיסי חשוב שמי שמגיע אליהם ללא תואר חסר אותם.

 

תואר אקדמי משמש כרטיס כניסה למקומות עבודה רבים, ישנם מקומות שלא דורשים תואר אך כן דורשים ניסיון רלוונטי בתחום וכאשר מצויין בקורות חיים שאין ניסיון אך יש תואר אקדמי, זה בהחלט מגביר את הסיכויים לקבלת העבודה גם אם לא צברת ניסיון בשירות ביחידה טכנולוגית.

 

האם משתלם להוציא תואר?

יש הצדקה להוציא תואר אקדמי כזה או אחר, תואר מרחיב אופקים ונותן את האפשרות לרכוש ידע כללי שישמש אותנו במסלולים השונים אליהם נגיע.

מקומות עבודה רבים מוכנים לקבל בוגרי תואר ראשון גם אם לתואר שעשו אין קשר לתפקיד אליו הם מתמיינים מכיוון שסיום תואר ראשון מראה על יכולות שהן מבוקשות.

 

שילוב עבודה במהלך התואר

 

עולם האקדמיה לא תמיד מצליח לספק בוגרים מהפקולטה הטכנולוגית בהתאם לקצב הצמיחה בשוק לפיכך, חלק מחברות ההייטק מעודדות עובדים שאין להם תואר לצאת ללימודים תוך כדי העבודה כאשר לעיתים ההכשרה על חשבונן.
אותן חברות עושים שיתופי פעולה עם מוסדות לימודים במטרה לגייס לשורותיהן עובדים מוכשרים ובכך להגדיל את היצע העובדים בתעשיה.

 

אחת המשימות היותר מאתגרות הוא שילוב של לימודים אקדמיים יחד עם עבודה במשרה מלאה, זה כרוך בהגעה שוטפת לשיעורים, שכר לימודים גבוה, הגשת עבודות בזמן, התייצבות למבחנים וכל זה לאחר יום עבודה מתיש.
אומנם פרויקט זה אינו דבר של מה בכך הוא הוא אפשרי בהחלט, בפרט שכיום ישנן מוסדות המותאמים לשילוב של עבודה במשרה מלאה יחד עם לימודים.

לסיכום, אל תוותרו כל כך מהר על הלימודים.