מקצועות קודש עם משכורת מכובדת

מקצועות קודש עם משכורת מכובדת

לעם היהודי יש הרבה יותר מקצועות בהם אנשים יכולים להתמקצע ולעבוד ביחס לכלל האוכלוסייה בעולם. היהודי יכול להתפרנס ממלאכות אשר בהם אין כלל כל צורך במגזר הכללי של העולם. כך למשל אצל הגויים אין צורך במשגיח כשרות. הם גם לא זקוקים לסופר סת"ם. כך גם אין להם צורך בשוחט והם גם לא זקוקים למוהלים. גם אלו שכן נוהגים לעשות ברית, בייחוד בקרב הערביים, שם מתבצע הברית על ידי רופא כירורג ולא על ידי מוהל.

אנשים רבים המתפרנסים ממקצועות מהסוג הזה מודים שיש להם סיפוק רב מעיסוק בתחומים כאלה שבעצם הופכים את העבודה לעסק שבקדושה ולמצווה של ממש בכל רגע נתון.

קורס לסופר סת"ם

אז על מנת להפוך לסופר סת"ם שיוכל להתפרנס היטב בהמשך, חשוב ללמוד את הנושא לעומק. מדובר במקצוע אומנותי לכל דבר ועניין. אם יצא לכם פעם לראות את הקלף אשר עליו נכתב ספר התורה, המגילות או בתי המזוזות, בוודאי הבחנתם בכתב סת"ם הייחודי. הכתב חייב להיכתב בעבודת יד כאשר מדובר בשעות ארוכות מאוד של עבודה. זו הסיבה שהעבודה היא גם יקרה מאוד והיא מתוגמלת עליה בהתאם.

אנשים שרואים את עצמם מתאימים לכתיבת סת"ם, יכולים ליהנות מעיסוק בעבודה מפרנסת ומכניסה ממש.

קורס לשיפוץ תפילין

כל מי שיראת השם בלבבו, מקפיד על הנחת תפילין בכל יום. התפילין הנמצאות בשימוש יומיומי נוטות להיהרס, להישחק ולעיתים ממש להינזק קשות. בדיוק לשם כך יש אנשים המציעים את שיפוצי התפילין. נדמה שאין מספיק אנשים שעושים את העבודה הזו ביחס לאנשים הזקוקים לשירות מהסוג הזה של שיפוץ או תיקון התפילין. אז גם זו היא אומנות שאתם יכולים ללמוד. אצלינו שמים דגש על לימוד מקצועי ויסודי אשר בהחלט מצליח להכשיר את התלמיד והוא יידע איך וכיצד לגשת אל התפילין והוא יידע גם מה לעשות ומה לא לעשות עם התפילין התקולות.

קורס למשגיחי כשרות

הנושא הזה של הכשרות הוא נושא מורכב והוא דורש הרבה מאוד ידע בכל מה שקשור לכשרות המזון. זה כולל לא רק את ההבחנה בין הבשר וחלב, מדובר בהרבה מעבר לזה. זה כולל את המעקב אחר הפרשת המעשרות כאשר על פי רוב גם זה יהיה תפקידו של משגיח הכשרות. מלבד זאת אמור משגיח הכשרות לדאוג שייעשה שימוש אך ורק בחומרי גלם כשרים למהדרין והוא צריך להשגיח שלא ייעשה שימוש בחלב עכו"ם, שלא יהיה בישול עכו"ם ועוד שלל משימות ותפקידים שעשויים להוות אתגר לא פשוט עבורו.

קורס מוהלים

קורס בו אפשר ללמוד מפי אנשי מקצוע את כל הנושא של בריתות ואופן העריכה של בריתות מילה. אקדמיה תורנית מציעה שורה ארוכה של קורסים בנושאים שונים אשר עשויים להוביל גם אתכם לעבודה במקצוע קודש עם משכורת מכובדת.