סיבים תזונתיים – על היתרונות הבריאותיים הרבים שלהם

סיבים תזונתיים – על היתרונות הבריאותיים הרבים שלהם

ודאי שמעתם לא מעט על הסיבים התזונתיים וחשיבותם כחלק מאורח חיים נכון יותר. ואכן, דיאטניות רבות ממליצות לשלב סיבים תזונתיים בתפריט היומי שלנו, בשל יכולתם להשפיע על תהליכים שונים בגוף וגם לתרום לבריאותנו. הסיבים התזונתיים נחשבים למומלצים מאד על ידי רבים וכדאי לשלבם בתפריט היומי. כמובן שחשוב להקפיד שלא לצרוך מהם כמות גדולה מדי, אולם הם ללא ספק יכולים לתרום לנו, ובכל גיל.

מה מאפיין את הסיבים התזונתיים

הסיבים התזונתיים, הנחשבים לסוג של פחמימה, נחלקים לשני סוגים: סיבים מסיסים וסיבים שאינם מסיסים. אפשר למצוא אותם במזונות שונים כמו פירות וירקות, דגנים שונים ועוד. אמנם, לא יקרה לנו דבר אם לא נצרוך אותם או לא נאכל אותם באופן קבוע במסגרת התפריט היומי שלנו, אולם הם ללא ספק בעלי יתרונות רבים. הנה כמה מהבולטים שבהם:

  • סיבים תזונתיים תורמים לתחושה של שובע. אם למשל שותים קפה באלאנס לאחר הארוחה, קפה המכיל סיבים תזונתיים וחלבונים, יתרום לתחושת שובע ונמנע מאכילה מיותרת. שתיית קפה באלאנס לאחר הארוחה, תורמת לתחושת השובע שלנו, ובכך גם עוזרת לנו להימנע מ"נשנושים" מיותרים. אכילה נכונה ובכמות המתאימה מסייעת לנו לשמור על משקל תקין, ובמיוחד כשסדר היום שלנו "הפוך" ולא מאורגן, או כזה שאיננו מאפשר לאכול ארוחות מסודרות.
  • הסיבים התזונתיים, שנמצאים בפירות ובירקות, עוזרים לספיגה איטית יותר של מרכיבי המזון בגוף ובכך משפרים את רמות הסוכר בדם ומסייעים לשמור על איזונו.
  • דיאטניות רבות ממליצות לצרוך סיבים תזונתיים, שלטענתן עוזרים להקטין את רמות הכולסטרול בדם, ולכן מציעות לשלב בכל תפריט מזונות המכילים סיבים תזונתיים, כמו פירות, ירקות וגם דגנים.

ניתן לראות כי לסיבים התזונתיים ישנם יתרונות בריאותיים רבים ובעיקר גם השפעה חיובית על מערכות שונות בגופנו. לצד כל זה, אסור לשכוח שגם פעילות גופנית, ובכלל, תזונה מאוזנת ונכונה, חשובים לנו, כחלק מאורח חיים בריא.