קבלת החלטות בהכוונה מקצועית

קבלת החלטות בהכוונה מקצועית

לאחר השירות הצבאי רבים מהצעירים מתלבטים לגבי נושא הלימודים. חלק מהם אינם יודעים מה כדאי להם ללמוד, כיוון שאין תחום אחד שמרתק אותם אלא כמה תחומים. הם חוששים ללמוד תחום מסוים ובסופו של דבר לא להצליח בו, או להרגיש לא שלמים עם ההחלטה.

הכוונה ללימודים

הדרך המומלצת כדי לא לעשות טעויות שישפיעו על אדם זה לטווח הארוך, היא להירשם לאופציה של הכוונה ללימודים. במסלול זה הסטודנט עובר כמה מבחנים כדי לתהות על רמת הידע והאינטליגנציה שלו, בנוסף לכך נערכים שיחות אחד על אחד עם יועצים לימודיים. לאחר בדיקת המבחנים וניתוח השיחות הממוקדות, יועץ הלימודים ייפגש עם הסטודנט ויציע לו כמה אופציות.

הצעה לכמה תחומי למידה

הוא יבהיר לו מהם הכיוונים הנכונים ביותר עבורו כמו לדוגמה הנדסת תוכנה או הנדסת תקשורת. לחלופין הוא יציע לו גם מקצועות חדשים שהלימודים שלהם החלו רק בשנים האחרונות אך מדובר בתחומים שצוברים תאוצה לאור הצורך האקוטי בעובדים אשר מתמחים בכך, כמו תחום האנרגיה לאור אסדות הגז שקיימות בצפון ובדרום.

לא אחת נוצר מצב שיועץ הלימודים מפתיע את הסטודנט ומציע לו תחום שהסטודנט אף פעם לא חשב עליו, כמו לדוגמה שיווק דיגיטלי ופרסום. כיוון שעל פי המבחנים מדובר בבחור מוכשר ביותר, בעל יצירתיות רבה, חוש אסתטי מעל הממוצע והציורים שלו הם יוצאי דופן.

למידה בקטגוריה מרופין לקריירה

אחת המכללות המובילות בישראל היא מכללת רופין שנמצאת באזור השרון. התוכנית הלימודית של המכללה שנקראת מרופין לקריירה מאחדת אופציות לימוד מסקרנות ומרתקות וכל אדם ימצא כאן את תחום הלימוד שמתאים לו על פי ראיית העולם שלו, או על פי ההכוונה ללימודים שקיבל.

אפשרויות הלמידה כוללות לימודי הנדסאי בהרבה מאד סקטורים כמו חשמל, אדריכלות נוף, טכנולוגיות מים, עיצוב למדיה, רכב, תעשיה וניהול, אדריכלות ועיצוב פנים, מכשור ובקרה ועוד.

מדובר במקצועות שהם מאד מבוקשים ולכן יש תהודה רבה לכל אחד מהם. יש סטודנטים שמראש מחליטים על מקצוע זה או אחר ואילו אחרים מתלבטים לאור שפע האפשרויות שפתחה בפנים היועצת להכוונה מקצועית. הלימודים הם ברמה גבוהה וכל סילבוס נבחר לאחר סיעור מוחות ממוקד של הצוות המקצועי אשר מבסס את תוכניות הלימוד על הצורך האמיתי שקיים בשטח.

מקומות עבודה מובילים

הקשרים שנוצרו עם הזמן עם המקומות העבודה המובילים בישראל סוללים את הדרך לכל סטודנט והוא יכול להתחיל ללמוד כבר במהלך הלימודים. העובדה שהוא עובד מעניקה לו ידע מעשי רב, דבר שמסייע לו מאד בהבנת החומר הלימודי. מעבר לכך, העובדה שהסטודנטים כבר מרוויחים משכורות במהלך הלימודים מסייעת להם מאד בחיי היום יום שלהם.

ההצלחה האישית מתחילה בהכוונה מקצועית של תחום הלימודים, הלימודים עצמם והעבודה המעשית כדי להעשיר את הידע התיאורטי.