קורס קואצי'נג – למה כדאי?

קורס קואצי'נג – למה כדאי?

קורס קואצי'נג

בשנים האחרונות נראה שלימודים אקדמאיים הפכו להיות כמעט המשך ישיר של חוק חינוך חובה, אחרי הבגרויות, השירות הצבאי או הלאומי וכמובן הטיול הגדול בחו"ל מתעסקים צעירי הארץ בשאלה הרת הגורל איזה תואר ללמוד ובאיזו אוניברסיטה. גם ישראלים מבוגרים יותר אשר חושבים על החלפת קריירה או אפשרויות קידום פעמים רבים נושאים פניהם על עבר תארים מתקדמים. אך האם אי פעם עצרתם לחשוב האם באמת בעולם התעסוקה כיום לימודים אקדמיים הם בהכרח הבחירה הנכונה? יכול להיות שיש אופציה אחרת, לרוב קלה יותר, קצרה יותר שגם דורשת מכם לפנות פחות זמן במהלך השבוע, אלו הם הקורסים המקצועיים ולימודי התעודה שיכולים להביא אתכם לקריירה מספקת במגוון תחומים.

לימודים באוניברסיטה בהחלט יכולים להיות חוויה מעשירה ולתת לכם צעדים ראשונים לקראת קריירה, איך הם לא מתאימים לכל אחד. קודם כל עליכם לעמוד בתנאי קבלה שלעיתים ידרשו מכם הוצאה כספית והשקעת מאמצים בהשלמת בגרויות או קבלת הציון המתאים בבחינה פסיכומטרית, בנוסף באקדמיה עצמה על מנת לקבל גושפנקא להענקת תואר מהמועצה להשכלה גבוהה לפעמים תצטרכו ללמוד נושאים שלא באמת יעזרו לכם כאשר תצאו לשוק העבודה, אך בלעדיהם לא יהיה לכם תואר. כל זאת בנוסף כמובן לשעות הרבות שתצטרכו לפנות במהלך השבוע וסכומי הכסף הלא מבוטלים בכלל של כמה עשרות אלפי שקלים בשנה למשך שלוש שנים שתצטרכו לשלם.

נראה כאילו היום התחושה בחברה הישראלית היא שלימודים אקדמאיים הם סבל שחובה לעמוד בו אם רוצים להיכנס לשוק העבודה ברגל ימין, אך לא כך המציאות. כמעט בכל תחום מקצועי ישנם קורסים ולימודי תעודה שיכולים להתאים הרבה יותר הן מבחינת משך הלימודים, העלות הכלכלית והדיוק של החומר הנלמד במיוחד למי שרוצים כמה שיותר מהר להתחיל כבר לעבוד ולבנות את הקריירה שלהם. כך לדוגמא במקום תואר במנהל מערכות בריאות ישנה הכשרה כמזכירה רפואית, אלו שרוצים לעבוד במקצועות טיפוליים ולעזור לאנשים יכולים לפנות לקורס קאוצ'ינג במקום לימודי פסיכולוגיה או עבודה סוציאלית, ואפילו כדי להיכנס להיי-טק אפשר למצוא כיום מגוון קורסי תכנות שלא ידרשו מכם לעמוד בתנאי הקבלה של הטכניון.

קורסים אלו יכולים גם להואיל לאלו מכם שהם כבר בעלי תואר אקדמי, אפילו תואר מתקדם, והם כבר בעלי קריירה. קורסים אלו יכולים לשים לכם עוד כלים בארגז שיתנו לכם יתרון משמעותי בשוק התעסוקה. כיום מעסיקים רבים רוצים עובדים בעלי כישורים רבים ואופקים רחבים, כמו גם כאלו המעוניינים תמיד להתקדם וללמוד עוד. אך בזמן שכבר יש לכם עבודה, בית לתחזק ומשפחה לגדל, לחזור למסגרת אקדמאית אינה תמיד אופציה אפשרית, אך קורסים מקצועיים של ערב אחד בשבוע יכולים להיות קידום משמעותי גם לקריירה שלכם, וגם פשוט לפיתוח והצמיחה האישית