רן ארז – הפנים והמוביל של ארגון המורים

רן ארז – הפנים והמוביל של ארגון המורים

ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים ובמכללות מהווה את איגוד העובדים היציג של מרבית המורים העל יסודיים בישראל (בעיקר בתיכון, כיתות י'-י"ב) ובמכללות השונות. הארגון הינו א-פוליטי ופועל עצמאית ללא קשר להסתדרות העובדים או להסתדרות הלאומית, הארגון מייצג סה"כ מעל 50,000 מורים המאוגדים תחתיו. ארגון המורים כולל מערכת שלמה ומקיפה של ניהול ותפעול פעילויות הארגון, אך אין ספק כי האיש שהכי מזוהה עם הארגון והם המאבקים שהוא מנהל הוא רן ארז – יושב ראש הארגון החל משנת 1997.

ארז מהווה את הפנים של ארגון המורים עבור התקשורת, עבור ציבור ההורים ועבור גורמים רשמיים המנהלים תהליכים ודיונים מול ארגון המורים ומערכת החינוך בישראל בכלל, בדגש על החינוך העל יסודי. הוא מופיע תדיר בתקשורת ומקדם את האינטרסים של המורים אותם הוא מייצג.

פרטים אישיים

מעבר להיותו יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, ארז שימש במשך שנים רבות מאוד מורה לחינוך גופני ואיש חינוך, בעיקר בבית הספר בו החל את הקריירה שלו באשדוד, עיר מגוריו גם כיום. ארז נולד ב-1945 ברומניה ועלה לישראל בתור נער. עוד ברומניה וגם בישראל ארז השתתף בספורט החתירה ואף היה אלוף רומניה לנוער וחבר נבחרת ישראל למשחקי המכבייה ולתחרויות בעולם. בצבא ארז השתתף בקרבות מלחמת ששת הימים, כאשר לאחר מכן החליט לחזור לשורשי החינוך המסורתי שעליהם התחנך ולהפוך לדתי חובש כיפה סרוגה – אורח חיים אותו הוא מקיים עד היום.

בסיום שירותו הצבאי, ארז הוכשר כמורה והחל לעבוד בתור מורה לחינוך גופני בבית ספר באשדוד. ארז נשוי ויש לו שתי בנות.

מיו"ר ועד המורים בבית הספר עד להנהגת הארגון

במקביל לעבודתו כמורה לחינוך גופני, ארז החל להתעניין בתפקידים של ייצוג עובדים, תפקידו הראשון היה יו"ר יעד המורים בבית הספר בו לימד באשדוד. בהמשך דרכו ולצד המשך עבודתו כמורה כמובן הוא שימש בתפקידים שונים בארגון המורים. בשנת 1997 בחרה מועצת והנהלת ארגון המורים העל יסודיים בארז לתפקיד יושב הראש, תפקיד בו הוא מכהן כבר מעל 15 שנה.

בתור יו"ר ארגון המורים ותפקיד מנהיג העובדים המתלווה לכך, רן ארז היה ועודנו שותף למאבקים רבים בנוגע לתנאי ההעסקה של המורים במערכת החינוך הישראלית, סמכות וזהות המורים וכן בתהליכים רבים לרפורמות במערכת החינוך. כך ארז היה הגורם המוביל וה"ניצי" מאחורי המאבק במסקנות ועדת דברת, מאבק שהוביל לשביתה הארוכה ביותר בחינוך הישראלי (54 ימים רצופים). כמו כן, ארז היה ממנסחי ומקדמי רפורמת עוז לתמורה בבתי הספר העל יסודיים ובמהלך 2013 הוא מוביל מאבק על מבנה בתי הספר השש שנתיים ובעיקר מאבקים פנימיים על יישום רפורמת אופק חדש (של הסתדרות המורים, בעיקר בבתי ספר יסודיים וכיום גם בחטיבות ביניים) ורפורמת עוז לתמורה של ארגון המורים באותם בתי ספר.

למידע נוסף בנושא חינוך ולימודים: המרכז למחול שוהם