שילוב תואר וקורסים תומכים

שילוב תואר וקורסים תומכים

יועץ משכנתאות מסייע ללקוחות שלו באחד השלבים הכי מרגשים בחייהם, כשהם עומדים לרכוש לעצמם בית או דירה. היועץ מסביר להם את המורכבות הכרוכה ברכישת הדירה ובתשלום המשכנתא, ומלווה אותם לאורך כל התהליך, כדי להבטיח שיצליחו להגשים את חלומם ולרכוש את הבית עם המשכנתא המתאימה ביותר לצרכים האישיים שלהם.

אילו כישורים נדרשים כדי להיות יועץ משכנתא?

לאחר שקיבלתם את ההחלטה להית יועץ משכנתא, טוב תעשו אם תירשמו לקורס משכנתאות, או לקורס ייעוץ משכנתאות, כדי לקבל הסמכה.

קורסים אלה מתאימים לכול מי שקריירה בתחום הנדל״ן וייעוץ משכנתאות, מושכת את ליבו. לדוגמה:

  • אקדמאיים שמעוניינים בהסבה מקצועית
  • בעלי מקצוע מתחום הנדל״ן, כמו שמאי או סוכן נדל״ן
  • אנשי מקצוע מתחום הבנקאות והפיננסיים
  • אנשים ששימשו בעברם בתפקידים כלכליים בשוק ההון, בבנקים וכדומה ומחפשים הכנסה נאותה.

שילוב תואר ראשון בקורס לייעוץ משכנתאות

יש מכללות המציעות לשלב תואר ראשון (בדרך כלל בכלכלה או במנהל), יחד עם תעודת הסמכה לייעוץ משכנתאות.

יחד עם זאת, ברוב המקרים, הקבלה לקורס ייעוץ משכנתאות בסיסי, לא כרוכה בתנאים נוקשים. למעשה, אפשר לללמוד בקורס משכנתאות גם אם אין לכם ידע קודם בתחום, וגם אם אתם לא בעלי תואר אקדמי.

אבל חשוב להבין שתנאי קבלה אלה מתאימים לאנשים הרוצים להתקבל לקורס, אך אינם בהכרח התנאים שיתאימו כדי להתקבל לעבודה בבנק או במוסד פיננסי, כיועץ משכנתאות.

במקרה זה יידרש מכם תואר אקדמי. המשמעות היא, שלאקדמאים בתחומי כלכלה או מנהל עסקים, המסיימים קורס בייעוץ משכנתאות, יש סיכוי טוב למצוא תעסוקה ולנהל קריירה מרתקת בתום הלימודים.

להפיח רוח חיים במונחים היבשים

במסגרת הקורס, תיתקלו במונחים רבים אשר על פניהם עשויים להישמע יבשים ואולי לא כל כך מרתקים. אבל כשתשלבו את המונחים הללו בחיים עצמם, בעבודתכם העתידית כיועצי משכנתאות, תגלו עד מהרה שהמונחים הללו משמעותיים מאוד ללקוח שסומך עליכם בכול מה שקשור למשכנתא שלו.

ניקח לדוגמה שניים מהמונחים הללו: מחזור משכנתא ומחשבון משכנתא, ונראה איך הם מתמלאים רוח חיים.

דוגמה מהחיים

  • לקוחות מגיעים למשרד

כיועצי משכנתאות, מגיע אליכם זוג הורים שלקחו משכנתא לדירה שלהם. הם משלמים עבור המשכנתא כבר 5 שנים, ולפניהם עוד 15 שנים עד שיגיע מועד הפירעון של ההלוואה.

הלקוחות מספרים שהם מתקשים לעמוד בהחזרים החודשיים של המשכנתא. מתברר שאב המשפחה איבד את מקום עבודתו, ובינתיים הוא לא מצליח למצוא מקום עבודה חדש.

תשלומי המשכנתא החודשיים אדישים למצב שלהם. לא אכפת להם שהמשפחה נכנסה למצוקה ועלולה להתחיל לפגר בתשלומים. מצב שגם בלי לעבור קורס ייעוץ משכנתא, ידוע לכם שעלול להביא חלילה לעיקול הדירה על ידי הבנק.

  • הפתרון המוצע

אבל, כיוון שלמדתם את כל הנושאים הקשורים לנושא המשכנתאות, אתם מסוגלים לעזור למשפחה במצוקתה, ולהציע פתרון שכלל לא ידעו על קיומו: מחזור משכנתא!

מחזור משכנתא מציע לזוג אפשרות לבקש מהבנק לקחת משכנתא חדשה, בתנאים שונים מהמשכנתא הקיימת. התנאים החדשים יכללו החזר חודשי קטן יותר ותקופת משכנתא ארוכה יותר.

למעשה, המשכנתא החדשה תממן את יתרת החוב של המשכנתא הקודמת, והחזר החוב החדש יתחיל בתנאים הרבה יותר נוחים ומתאימים למצב הכלכלי הנוכחי של המשפחה.

  • ליווי מקצועי

כשאתם מלווים את זוג ההורים למחזור המשכנתא שלהם, אתם אמורים גם להציע תמהיל משכנתא שיחסוך להם כסף. איך יוכלו הלקוחות שלכם להבין את מלוא המשמעות של המשכנתא שאתם מציעים להם? פשוט מאוד, בעזרת מחשבון משכנתא.

בעזרת פלאי האינטרנט, כל שנדרש זה לגלוש ולמצוא מחשבון משכנתא שיעשה עבורכם את כל החישוב. כלומר, יציג בפניכם תמונת מצב של פרישת התשלומים החודשיים לאורך כל תקופת המשכנתא, כולל הסכומים שיופרשו לטובת תשלומי הריבית, ואלה שיופרשו לטובת תשלומי הקרן.

  • מחשבוני משכנתאות

כל מחשבון משכנתא, מחשב אחרת את החזר התשלומים, לדוגמה:

מחשבון משכנתא שפיצר – מציע החזר קבוע לאורך כל תקופת ההלוואה. אבל, כל חודש מופרש סכום אחר לטובת הקרן והריבית.

מחשבון משכנתא קרן שווה – מציע תשלומים חודשיים משתנים, אבל הם כוללים מרכיב אחד קבוע – הסכום המופרש בכול חודש לכיסוי הקרן, לא משתנה.

כשאתם מכניסים את הנתונים של מוצר המשכנתא שאתם רוצים לבדוק, מיד מתגלה לפניכם תמונת פרישת התשלומים מהתשלום הראשון ועד לתשלום האחרון.

נראה לכם מרתק? אז כנראה שאתם במסלול הנכון. בהצלחה בלימודים!

המאמר נכתב באדיבות vider.co.il